Recenzije

Dalmatinski ciklus: Splitski virtuozi u Dubrovniku

 

Inauguracija tzv. Dalmatinskog ciklusa, koji je prema riječima ravnatelja Dubrovačkog simfonijskog orkestra Damira Milata osmišljen kako bi se ,,decentralizirao kulturni život Republike Hrvatske“ savršeno se koincidirala s desetogodišnjicom postojanja Splitskih virtuoza. Taj komorni orkestar, kroz koji je od nastanka prošlo više od stotinu vrsnih glazbenika, tako je u sklopu ciklusa u tri dana održao tri koncerta, u ZadruSplitu i Dubrovniku, završivši tu trodnevnu mini-turneju u ugodno popunjenoj franjevačkoj crkvi Male braće, ambijentu za koji je sastav ove veličine zapravo savršen.

Foto: Dubrovački simfonijski orkestar

Inicijator i umjetnički voditelj ansambla Wladimir Kossjanenko na koncertu je imao trojaku ulogu; dvije skladbe na programu odsvirane su u njegovim aranžmanima, a na Bruchovoj Romansi za violu i gudače, op. 85 i bisevima preuzeo je ulogu solista. Sastav, koji u trenutačnoj inačici uključuje neka zvučna imena hrvatske glazbene scene ali i mlađe glazbenike, odlično se nosio s na prvi pogled poprilično eklektičnim programom punim stilskih kontrasta, bez znakova umora i zasićenja iako je na sva tri koncerta bila riječ o de facto identičnom redoslijedu skladbi.

Sastav se odlično e nosio s na prvi pogled poprilično eklektičnim programom punim stilskih kontrasta, bez znakova umora i zasićenja

Koncert je tako počeo uvertirom operete Laka konjica Franza von Suppéa, koja je u Kossjanenkovoj obradi zadržala originalnu narav materijala, pogotovo u početnoj, signalnoj temi, a koja je u izvorniku namijenjena trubljama i rogovima. S materijalom koji je po svojoj naravi tako disparatan s tradicionalnom gudačkom tehnikom ansambl se nosio više nego dobro, odsviravši ga čisto i intenzivno, ali sa specifičnom operetnom lakoćom. Tu lakoću su u prije spomenutoj Romansi za violu i gudače op. 85 Maxa Brucha zamijenili romantičarskom patetikom, dok je maestro dirigentsku palicu zamijenio gudalom i poprimio hibridnu ulogu, gotovo poput bandleadera.

Foto: Dubrovački simfonijski orkestar

Ostale tri skladbe na programu veže zanimljiva, referencijalna logika. Šostakovičev Kvartet br.8 u c-molu na programu se našao, s obzirom na podnaslov koji glasi U spomen na žrtve fašizma i rata, kao komentar na rat u Ukrajini, a skladateljeve reference na vlastito stvaralaštvo u Kossjanenkovu aranžmanu, s obzirom na prošireni izvođački sastav i veći volumen zvuka koji isti omogućuje, gotovo kao da tvore sponu između njegovih komornih i orkestralnih djela, posebice na samom početku prvog stavka, u kojemu postignuta masivnost zvuka vraća materijal preuzet iz Šostakovičeve Desete simfonije natrag u orkestralnu domenu.

Foto: Dubrovački simfonijski orkestar

Sljedeća skladba, naslovljena Invokacija za gudače mladog skladatelja Šimuna-Čarlija Botice, praizvedena dva dana ranije na zadarskom koncertu Splitskih virtuoza, svakako je najsuvremenija u kontekstu skladateljskih tehnika, ali ipak je krasi relativno tradicionalan glazbeni jezik koji se opetovano fragmentira i rekonstituira te u tutti momentima rezultira slojevitim zvučnim masama. U tim bogatim teksturama povremeno se potkradaju možebitni citati i stilske aluzije koje funkcioniraju kao zazivanja božanstava utjelovljenih u kompozitorima djelā kanonskog repertoara.

U bogatim teksturama povremeno se potkradaju možebitni citati i stilske aluzije koje funkcioniraju kao zazivanja božanstava utjelovljenih u kompozitorima djelā kanonskog repertoara

Splitski virtuozi program su zaključili Suitom Pintarichianom Borisa Papandopula, jednim od skladateljevih kasnijih djela koje stilski predstavlja pogled unazad, prema djelima Haydna i Mozarta. Ipak, njegova temeljna referentna točka je, kako i sâm naslov uostalom nalaže, glazba franjevačkog skladatelja Fortunata Pintarića, pa je tako, kako piše Mladen Tarbuk, ,,teško ustvrditi gdje prestaje Pintarić, a počinje Papandopulo“.

Nakon aplauza, Kossjanenko je ponovno uzeo violu u ruke za dva bisa: Allegro di molto Wolfganga Amadeusa Mozarta savršeno se nadovezao na Papandopulov glazbeni jezik u posljednjoj skladbi, a ansambl se od publike oprostio u jednom popularnijem tonu, skladbom Souvenir Viktora Poltoratskog.

Dalmatinski ciklus - finalni koncert: Splitski virtuozi u Dubrovniku

Foto: Dubrovački simfonijski orkestar

Splitski virtuozi održali koncert u crkvi Male braće

 

Splitski virtuozi, komorni orkestar kojeg čini jedanaest istaknutih profesionalnih glazbenika pod umjetničkim vodstvom renomiranog violista i dirigenta, Wladimira Kossjanenka, nastupili su u petak navečer u crkvi Male braće. Ovaj koncert održan je u sklopu Dalmatinskog ciklusa koji povezuje tri grada i tri ustanove – Dubrovački simfonijski orkestar, Koncertni ured Zadar i Hrvatski dom Split, a pod pokroviteljstvom je Ministarstva kulture i medija RH.

Koncert je otvorila uvertira operete „Laka konjica“ Franza von Suppèa, a potom je uslijedila Bruchova Romanza za violu i gudače. Izvedbom dramatičnog  Šostakovičevog Osmog gudačkog kvarteta u c-molu (U spomen na žrtve fašizma i rata), jednog od najznačajnijih djela 20. stoljeća, Splitski virtuozi dobili su snažan pljesak publike, a u nastavku je uslijedila dubrovačka praizvedba djela Invokacija za gudače mladog hrvatskog skladatelja Šimuna-Čarlija Botice. Koncert su zaključili Papandopulovim djelom Pintarichiana, a dubrovačka publika dugim je pljeskom izvela Virtuoze više puta na bis.

Inače, Splitski virtuozi osnovani su prije deset godina na inicijativu Glazbeno-umjetničke udruge Artemis, Jeunesse Musicales i Glazbenog odjela Umjetničke akademije Sveučilišta u Splitu. Ugledni splitski profesionalni glazbenici udružili su se pod vodstvom Wladimira Kossjanenka, istaknutog violista i dirigenta svjetske karijere rodom iz Kazahstana, te osnovali komorni orkestar s kontinuiranom koncertnom djelatnošću – Splitski virtuozi. Na njihovim koncertima nastupilo je više od 100 glazbenika iz 18 zemalja.

Komorni orkestar Splitski virtuozi pod vodstvom Wladimira Kossjanenka opravdao svoj naziv – koncert u Hrvatskom domu objedinio je sjajan program, virtuoznost i angažman

[RECENZIJA DALMACIJE DANAS] Dvostruki bis uz ovacije publike najbolji je poziv za koncert 12.12. kad će uz Splitske virtuoze i Wladimira Kossjanenka u Zlatnom ciklusu nastupiti i nagrađivani mladi pijanist Lovre Marušić

Dalmatinski ciklus Hrvatskog doma Split predstavio je uistinu virtuozne glazbenike. Komorni orkestar Splitski virtuozi pod dirigentskom palicom Wladimira Kossjanenka oduševio je izborom programa i prekrasnom sugestivnošću umjetničke izvedbe. Program je otvoren uvertirom operete Laka konjica Franza von Suppèa, pionira među bečkim skladateljima opereta koji svoje podrijetlo duguje Splitu, a početno glazbeno obrazovanje Zadru.

Uslijedio je Bruchov Kol Nidrei za violončelo i orkestar, op. 47, u obradi Paula Wooda i Wladimira Kossjanenka, koji je ujedno bio i solist na violi. Pretapanje duboke romantike, nostalgičnosti i dirljive ljepote gotovo plačnih gudačkih instrumenata u ovom su komadu posebno došli do izražaja.

 

Nakon Šostakoviča velik je izazov ostaviti publiku na istoj razini oduševljenja, no to je pošlo za rukom mladom kompozitoru Šimunu-Čarliju Botici čije je djelo „Inovkacija za gudače“ sinoć doživjelo svoju splitsku praizvedbu. „Inovokacija“ je u svojoj filozofskoj srži romantičarska – duboko uronjena u prirodu i propitivanje njezinih zvukova, ali istovremeno i folklorna, okrenuta običajima ljudi koji žive u skladu s prirodom. Zvuk „Invokacije“ u svom razvoju postaje sve jači i konkretniji, na trenutke podsjećajući na ojkavicu ili reru, zaštitni znak Dalmatinske zagore, a na samome kraju fantastičan, ali i vrlo težak pizzicato u kojem orkestar briljira i uvlači slušatelje u svoju autentičnu priču.

Virtuozi su svoj sjajan nastup zaokružili Papandopulovim djelom Pintarichiana, suita za gudače, koje je pokazalo sav talent, glazbeni šarm, duboki angažman i tehničku izvrsnost ovog sjajnog sastava. Mislimo da bez ustručavanja možemo reći da Split ima komorni orkestar koji bi svojom vještinom i pristupom oduševio i najveće svjetske koncertne dvorane. Dvostruki bis uz ovacije publike najbolji je poziv za koncert 12.12. kad će uz Splitske virtuoze i Wladimira Kossjanenka u Zlatnom ciklusu nastupiti i nagrađivani mladi pijanist Lovre Marušić.

Matica Hrvatska
Vijenac 714 – 716
Glazba 15.07.2021.

Uz završetak prve koncertne sezone, Hrvatski dom Split

Bogat uvod u splitsko ljeto

Piše Karmen Širović

Bogatim i raznovrsnim koncertnim aktivnostima Hrvatski dom Split publiku je uveo u ljeto opraštajući se od prve sezone nakon pedeset i pet koncerata.
Splitski virtuozi koncert 16. lipnja posvetili su prerano preminulu violončelistu i profesoru na UMAS-u Mihovilu Karuzi. Ansambl od osnutka 2012. djeluje pod vodstvom Wladimira Kossjanenka, koji se uvodnim govorom prisjetio Karuzina angažmana u aktivaciji koncertne dvorane te podsjetio Splićane, ali i novoizabranoga gradonačelnika u publici, na dugu glazbenu tradiciji grada naglašavajući da ona nije i ne bi trebala biti natovarena političkim utezima. Koncert je otvoren Adagiom za gudače Samuela Barbera, čiji je ugođaj u kombinaciji sjete i lirske boli poslužio kao katarzičan oproštaj od kolege.
Uslijedilo je romantično ozračje uz Bruchovu Romancu u obradi Kossjanenka, u kojoj je nastupio i kao solist te još jednom dokazao da je jednako spretan i muzikalan glazbenik bez obzira svira li gudalom ili dirigentskom palicom. Uz violinisticu Anu Labazan Brajša orkestar je sigurno i spretno plovio zahtjevnim promjenama tempa u Rondu capricciosu Camillea Saint-Saënsa. Solistički nastup studentica Muzičke akademije osvojila je na natjecanju Rudolf Matz te pokazala visok stupanj virtuoznosti i muzikalnosti raspolažući nužnim egoističnim solističkim nervom, ali i potrebnom komunikacijom s orkestrom. Seriozan i oštar zvuk izmjenjivao se s nježnim, piano dijelovima delikatnih struna u zahtjevnom Ozbiljnom kvartetu u f-molu, op. 95 Ludwiga van Bethoveena u obradi Gustava Mahlera, a kompleksna dramatizacija Suite sv. Pavla Gustava Theodorea Holsta u fokus je dovela i vrsnoga koncert-majstora Martina Draušnika. Kossjanenko ima uho za detalje, a Splitski virtuozi tehničke sposobnosti i povjerenje da udovolje njegovim zahtjevima. Rezultat su vrhunske izvedbe te zanimljivi programski koncepti na radost publike.

Matica hrvatska – Vijenac 714 – 716 – Bogat uvod u splitsko ljeto

DNEVNIK.HR

https://dnevnik.hr/showbuzz/clubzone/splitski-virtuozi-odusevili-na-turneji-po-hrvatskoj—657046.html

CLUBZONE VRHUNSKA GLAZBA

Splitski virtuozi oduševili na turneji po Hrvatskoj s briljantnim završnim koncertom za obnovu zagrebačkog Hrvatskog glazbenog zavoda

Piše PR , 25. lipnja. 2021. @ 10:52  KOMENTARI4min.

Splitski virtuozi Foto: Hrvatski dom Split

Splitski virtuozi su u proteklih nekoliko dana odradili pet nastupa, a svojim izvedbama su počastili publiku diljem Hrvatske.

Od osnutka 2012. godine do danas komorni orkestar Splitski virtuozi, kojeg čini jedanaest istaknutih profesionalnih splitskih glazbenika, odsvirao je 45 koncerata, a čak pet od njih u proteklih šest dana. Splitski virtuozi izveli su 69 skladbi od razdoblja baroka do 21. stoljeća među kojima 14 praizvedbi u Hrvatskoj.

Njihova mini turneja počela je na jugu s prvim koncertom u prekrasnom ambijentu Jedriličarskog kluba u Marini Kaštela, dugogodišnjeg sponzora ansambla. Taj nastup zahvaljujući nevjerojatno lijepoj prirodnoj kulisi ostao je u pamćenju kao „koncert na zalasku sunca.“

Koncert Splitskih virtuoza u novootvorenoj koncertnoj dvorani Hrvatskog doma u Splitu bio je posvećen Mihovilu Karuzi, prerano preminulom suosnivaču orkestra, istaknutom violončelistu i profesoru Umjetničke akademije Sveučilišta u Splitu. Bio je to poseban trenutak kada se u izvedbi „Adagio“ Samuela Barbera Splitskim virtuozima pridružilo osam studentica Odsjeka za gudačke instrumente, kojeg je Mihovil vodio šest godina.

Uslijedio je posjet Sv. Ivanu Zelini, gdje su Splitski virtuozi doživjeli posebno srdačan prijem na izložbi vina kontinentalne Hrvatske. Iznenađujuće otkriće za Splitske virtuoze bio je koncert u dvorištu dvorca u Ozlju na proslavi pedesete godišnjice Zavičajnog muzeja. Gostoljubivost, iskreni interes prema glazbi koji su tako neophodni svakom muzičaru – sve su to mogli pronaći u ovom prekrasnom krajoliku zahvaljujući sjajnim ljudima koji s velikim entuzijazmom rade svoj posao.

Na samom završetku su Splitski virtuozi, simbolično na Svjetski dan glazbe, održali koncert za obnovu povijesne zgrade u Hrvatskom Glazbenom zavodu. Za vrijeme svog postojanja Splitski virtuozi su vrlo dobro upoznali što znači biti beskućnicima, živjeti i raditi bez krova nad glavom, bez dvorane u vlastitom gradu. Mnogi muzičari orkestra su više puta nastupali u Velikoj dvorani HGZ-a te su bili jako zabrinuti zbog stanja ovog iznimno vrijednog glazbenog prostora pogođenog potresom. Bilo je to posebno nadahnuće za njih da mogu dati svoj mali, ali snažan doprinos i podršku naporima za predstojeću rekonstrukciju zdanja. Oduševljena zagrebačka publika odala je svoje priznanje i zahvalila je Virtuozima velikim pljeskom. Toplina i srdačnost posjetitelja nadmašila je snažnu vrućinu koja beskompromisno zauzela cijeli grad.

Velika je privilegija raditi u životu upravo to što volite. Boriti se sa svim mogućim i nemogućim uvjetima, doživljavati uspone i padove ali i posebne trenutke sreće kad se nešto od vaših stotinu želja ostvari. Planiranje, potražnja puteva za realizaciju ideja, strpljenje, neizbježna borba s pokojom vjetrenjačom ili više njih – sve to prati nekoga tko ustrajno ide svojim putem prema realizaciji svojih ciljeva. Koji cilj imaju Splitski virtuozi? Zašto je njima potrebno sve to što poduzimaju ili tek namjeravaju ostvariti? Austrijski skladatelj Arnold Schönberg rekao je jednom da umjetnost dolazi ne od „umjeti“ njego od „morati“. Ta izjava dosta dobro opisuje poziv jednog umjetnika i/ili glazbenika da nešto poduzme u svom životu, da se barem potrudi postići nešto što bi moglo imati neki poseban značaj. Što je to, dakle, što Splitski virtuozi smatraju tako važnim, značajnim i potrebnim? Sam čin stvaranja glazbe, uživanja u proizvodnji uzbudljivih glazbenih događaja, koncerata, posebnih nezaboravnih susreta te iskustvo suradnji s velikim brojem muzičara svih generacija“, objasnio je ciljeve Splitskih virtuoza umjetnički voditelj, internacionalno renomirani violist i dirigent Wladimir Kossjanenko.

Splitski virtuozi zahvalni su Ministarstvu kulture i medija na potpori koja je omogućila tri koncerta orkestra u sjevernom djelu Hrvatske, kao i svim gradovima domaćinima. Putevi koncertnih gostovanja su odveli Splitske virtuoze u preko trideset gradova u Hrvatskoj i inozemstvu. „Nadamo se novim susretima i vjerujem da ćemo uspjeti podijeliti s našim prijateljima trenutke posebnog užitka u sjajnoj glazbi, što i dalje smatramo našem velikom privilegijom“, zaključio je Kossjanenko. U tijeku su pripreme za gostovanje Splitskih virtuoza (prvo u povijesti dviju država) na Međunarodnom festivalu Forte Music Fest u Kazahstanu.

HELLWEGER ANZEIGER

5.11.2018. 

Celloherbst-Konzert in der Kirche am Markt: Die Venezianische Nacht begeisterte das Publikum

Virtuosen mit Herz

HOLZWICKEDE:  Stehender Applaus für die Virtuosen aus Split, die mit einer “Venezianischen Nacht” in der Kirche am Markt begeistern!

Von Rainer Ehmanns

Nein, keine “Nacht in Venedig ” `a la Johann Strauss! Die zehn Virtuosen aus Split unter Wladimir Kossjanenkos Leitung verzaubern den Abend mit Werken des Barock und der Romantik.

Luka Sorkocevic Symphonie Nr.3 in D-Dur stimmt auf den Abend ein. Feine Dynamik mit verhaltenen Cescendi kennzeichnet das beschwingte Allegro, das elegante Andante, eher im Presto brodelnde Sechzentel das Streicherfeuer zum lodern bringen.

Händels Doppelkonzert in G-Moll ist bei Felicitas und Pauline Stephan in sicheren Solistinnen-Händen, die das schreitende Thema mit schöner Artikulation vorstellen und im Allegro einen flinken Dialog mit dem Ensemble führen. Warme satte Klänge im Largo leiten über zu einem nicht zu schnellen Allegro mit markantem Schluss.

Auch Respighis “Antiche danzi ed arie per liuto”,  eine Hommage an das 16. Jahrhundert, hat “menschliche” Tempi und Proportionen und vermeidet bewusst überschnelle Gehetztheit. Wladimir Kossjanenkos nonchalantes Dirigat verstärkt souverän eine lebendige Gelassenheit, die auch im Presto nie ins stolpern gerät. Vor dem zweiten Teil zitiert Kossjanenko Josef Brodsky, der die Einzigartigkeit Venedigs preist, wo man sonntags “vom Klang der unzähligen Glocken geweckt wird”, der das “Zimmer bei weit geöffnetem Fenster regelrecht überflutet”. Eine Stadt, die Hoffnung macht, und die an nebeligen Tagen “… eine pozellanartige Gestalt” annimmt und “Glockentürme wie vergessene Löffel klingen”.

Da könnte auch Vivaldis Doppelkonzert in G-Moll erklingen, dessen Eleganz die beiden Stephans besonders im Terzett mit dem Ensemble-Cellisten zelebrieren, bevor die Rossinis Ouverture zum “Barbier von Sevilla” durch die Kirche braust. Kontrast dazu ist Albinonis “Adagio”, dessen sensible Leidenschaft  Felicitas Stephan so behutsam wie kraftvoll aussingt.

Franz von Suppé schmissige Ouverture zur “Leichten Kavallerie” lässt schliesslich die K.-u.- K.-Monarchie nostalgisch auferstehen, bevor sich die Virtuosen mit Herz mit Mozarts “Allegro di molto” und einem Satz aus Respighis “Antiche danzi” als Zugaben verabschieden.

VIRTUOSEN MIT HERZ Rezension Rainer Ehmanns
VIRTUOSEN MIT HERZ Rezension Rainer Ehmanns
Die Virtuosen von Split hüllen das Schloss Heeren in mediterranes Flair.
Die Virtuosen von Split hüllen das Schloss Heeren in mediterranes Flair.

Izvrstan nastup ”Splitskih virtuoza”

http://www.metkovic.hr/vijest2.asp?vijest=12025

Izvrstan nastup Splitskih virtuoza
Izvrstan nastup Splitskih virtuoza

Metković, 27.10.2018. – Metkovski ljubitelji klasične glazbe sinoć su u Galeriji GKS-a imali prigodu čuti muziciranje jedanaestero članova izvrsnoga Komornog orkestra ‘Splitski virtuozi’, koji je nastupio pod ravnanjem Wladimira Kossjanenka te uz solisticu na klaviru Vesnu Podrug Kossjanenko.

Na programu se našla Uvertira iz opere Seviljski brijač Gioachina Rossinija, Koncert br. 2 za klavir i gudače Borisa Papandopula, Simfonija br. 3 u D-duru Luke Sorkočevića i Stari plesovi i napjevi Ottorina Respighija. Oduševljena publika na kraju je dugačkim pljeskom tražila dodatak pa su gosti iz Splita izveli Uvertiru iz opere Laka konjica Franza von Suppéa te Mozartov Allegro di molto.

Koncert je ostvaren uz potporu Ministarstva kulture RH.

‘Splitski virtuozi’ oduševili metkovsku publiku

http://www.artemis.hr/wp-content/uploads/2018/11/Splitski-virtuozi-oduševili-publiku_MetkovićNET.jpg
http://www.artemis.hr/wp-content/uploads/2018/11/Splitski-virtuozi-oduševili-publiku_MetkovićNET.jpg
Vesna Podrug_Metković
Vesna Podrug_Metković

Večeras su pred popunjenom galerijom GKS-a u Metkoviću ‘Splitski virtuozi’  izveli koncert za pamćenje. Izvodili  su djela Gioacina RossinijaBorisa PapandopulaLuke SorkočevićaOttarina Resphigia i Franz von Suppea.Na početku nazočne je pozdravila ravnateljica Ustanove za kulturu i sport, Ana Mijoč.Pogledajte fotogaleriju s večerašnjeg nastupa.

MetkovicNET

https://www.metkovicnet.com/index.php/kultura/item/1575-splitski-virtuoz-odusevili-metkovsku-publiku?fbclid=IwAR0mIxurPHeh6fZnH0qOsXtvdqc89S-iBD6_X7N8kT_eR0sivhZOPYW7WXk

Sjajan koncert “Splitskih virtuoza” u Metkoviću

 

Likemetkovic_splitski-virtuozi-1
Likemetkovic_splitski-virtuozi-1

Metkovska publika imala je sinoć priliku u galeriji GKS-a uživati u vrhunskoj izvedbi klasičnih glazbenih dijela koju im je priuštio komorni orkestar Splitski virtuozi sastavljen uglavnom od mladih glazbenika.

Izveli su djela Gioachina Rossinija, Borisa Papandopula, Luke Sorkočevića, Ottorina Respighija i u dodatku Franza von Suppéa.

Izvedbama je sugestivno i spretno upravljao vrsni violist i pedagog Wladimir Kossjanenko, a u programu je nastupila i odlična pijanistica Vesna Podrug Kossjanenko koja je izvela Papandopulov Koncert br. 2 za klavir i gudače.

Nakon dugog pljeska publike, Splitski virtuozi su u dodatku izveli i Mozzartov Allego di molto koji nije bio predviđen u programu.

Na samom početku, publiku je pozdravila ravnateljica Ustanove za kulturu i sport Zrinka Mijoč.

 

Slobodna Dalmacija
SRIJEDA, 20.12.2017.

KONCERT SPLITSKIH VIRTUOZA

Ansambl
je sazdan
od snažnih
glazbenih ličnosti

Glazbenicima treba koncertna dvorana

Splitske virtuoze možemo zamisliti kao jednu od sezonskih postava neke splitske koncertne dvorane,
koja nam, izgleda, izmiče u sve dalju budućnost

Peti Adventski koncert
Splitskih virtuoza pod
ravnanjem Wladimira Kossjanenka,
održan u amfiteatru
Medicinskog fakulteta
Sveučilišta u Splitu
18.prosinca, proveo je
publiku kroz tri
glazbene epohe.

KARMEN ŠIROVIĆ

Glazbeno putovanje započelo je glazbom bečke klasike, prezentiranom Koncertom za violu i orkestar u D-duru Franza Antona Hoffmeistera. Već u izvedbi prve kompozicije Splitski virtuozi pokazali su se kao jako dobro izbalansiran ansambl u kojem je glavnu riječ vodio Wladimir Kossjanenko kao solist na violi. Neznatne tehničke nesavršenosti u prvom stavku Kossjanenka nisu pratile i u iduća dva, a posebno uspješna izvedba krasila je drugi stavak u kojem su gudači više djelovali kao ostinatna podloga beskonačnoj, melankoličnoj melodijskoj liniji viole.

Kossjanenko na visini

Uslijedila je epoha romantizma, dočarana suitom Edvarda Griega
„Iz vremena Holberga“, esejista, povjesničara, filozofa i književnika koji se smatra osnivačem danske i norveške književnosti. Suita u pet stavaka započela je vještim prelijevanjem melodijske linije s jednog gudačkog instrumenta na drugi u preludiju, dok je četvrti stavak,“Air“, pokazao sva lica delikatnog plana te prevrtljivosti dinamike u postupnom nikako nasilnom prevratu ka snažnijim i glasnijim zvučnim visinama.
Program je zaokružen još jednom suitom, i to češkog skladatelja
Leoša Janačeka
, koji se u kreaciji svoga glazbenog jezika nadahnjivao moravskom i slovenskom tradicijskom glazbom, u čijoj se interpretaciji Kossjanenko još jednom pokazao kao odličan voditelj Splitskih virtuoza.

Kad publiku držite u šaci tjekom izvedbe delikatnih stavaka koji su se učestalo nizali ovim koncertom, onda znate da ste postigli umjetnost

Ovaj ansambl sazdan je od snažnih glazbenih ličnosti, koje očito jako dobro funkcioniraju u kompaktnom gudačkom glazbenom aparatu svirajući poput timskih igrača, koji zajedničkim snagama vezu glazbeno tkivo. Ipak, dijelom i zbog same naravi izabranih djela, pažnju je odličnom interpretacijom privukao violončelističko-bračni par Mihovil i Hillary Karuza te violinist Dragan Radosavljević. Ovom gostujućem koncertnom majstoru i profesoru violine na
Hanns Eisler Hochschule für Musik u Berlinu sve tehnički u melodijski zahtjevne melodijske linije gudalom i prstima prolaze tečno, bez zapreke.
Pozornost publike lako je pridobiti egzotičnim ritmovima, ubrzanim tempima ili strastvenom glazbom tanga poput „Por una Cabeza“
Carlosa Gardela
, koja je bila jedna od dva izvedena bisa na kraju koncerta. Kad ih ipak držite u šaci tijekom izvedbe delikatnih stavaka koji su se učestalo nizali ovim koncertom, na čijim završecima ton iščezne potpunim decrescendom, onda znate da ste postigli – umjetnost.
Amfiteatar Medicinskog fakulteta pokazao se kao dobar koncertni prostor, ali ne i dostojan Splitskih virtuoza, koje možemo zamisliti kao jednu od sezonskih postava neke splitske koncertne dvorane, koja nam, izgleda, izmiče u sve dalju budućnost.

Slobodna Dalmacija_kritika20122017
Slobodna Dalmacija_kritika_20122017

REVIEW: NOVI LIST*10. kolovoza 2016.

PIŠE RAMIRO PALMIĆ

NOVI VINODOLSKI ZAVRŠNI KONCERT 6.FESTIVALA KLASIČNE GLAZBE

DOJMLJIVE  INTERPRETACIJE SPLITSKOG KOMORNOG ORKESTRA

U završnici festivala nastupio je komorni orkestar Splitski virtuozi pod vodstvom dirigenta i violista Vladimira Kosyanenka i priuštio posjetiteljima još jednu lijepu glazbenu večer.

NOVI VINODOLSKI >> Na završnom koncertu 6. Međunarodnog festivala klasične glazbe  Novi Vinodolski 2016. nastupio je komorni orkestar Splitski virtuozi. Osnovan 2013. godine na poticaj Glazbene mladeži i kulturnih organizacija Splita, ansambl čini desetak tamošnjih glazbenika koji je okupio i vodi austrijsko-hrvatski violist i dirigent Vladimir Kosyanenko (48), glazbenik koji je nakon studija na akademiji Nikolaj Rimski-Korsakov u Peterburgu otišao 1991. u Beč na poziv glasovitog Claudija Abbada i postao član orkestra Gustav Mahler.
Surađuje s nizom velikih dirigenata poput Maazela, Mutija, Rattlea i drugih, a za uspješno djelovanje u reproduktivnoj umjetnosti nagrađivan je brojnim priznanjima. U posljednih 15 godina Kosyanenko je priredio više od 500 solističkih i komornih koncerata. Umjetnik takvih referenci zaslužuje poštovanje i zanimanje publike bilo koje kulturne sredine, pa je to bio važan događaj i za novljanski festival.

U dvostrukoj ulozi

Zaključni koncert počeo je Simfonijom u D-duru, br.3 dubrovačkog klasika Kuke Sorkočevića (1734-1789).Ova trostavačna simfonija izvrsno predstavlja klasični stil europskog rokokoa, a odsvirana je stilskom lepršavošću, da bi se osobitom gracilnošću istaknuo drugi stavak Andante. U “Romansi za violu i orkestar, op. 85” njemačkog skladatelja romantičnog razdoblja Maxa Brucha (1838-1920), maestro Kosyanenko predstavio se u dvostrukoj ulozi dirigenta i solista. Ovo izrazito lirsko i poetično djelo Kosyanenko je uz odličnu suradnju s orkestrom, interpretirao transparentnom kantilenom u pravom romantičnom zanosu, čime je polučio baršunasto zvonki ton besprijekorne intonacije i agogike.
Austrijski skladatelj Franz von Suppé (Split, 1819.-Beč,1895.) kao tipičan predstavnik bečke operete 19. stoljeća bio je sljedeća točka koncertnog programa. Iz operete “Laka konjica” čuli smo Uvertiru (u obradi Kosyanenka) u širokom spektru složenih ritmova te lakoće i bravuroznosti izvedbe.
Uslijedilo je tematski zanimljivo djelo “St.Paul´s Suita, op 29, br. 2” za gudački orkestar, engleskog skladatelja Gustava Holsta (1874-1934). Četiri kontrastna stavka u suiti prožeta su engleskom i orijentalnom glazbenom tradicijom. Zahtjevnoj partituri dirigent i orkestar odgovorili su racionalno, homogeno i plastično, naglasivši harmonijsku strukturu djela s efektnim solističkim istupima violine.

Opravdali očekivanja

Mađarski skladatelj, etnomuzikolog i pijanist Bela Bartok (1881-1945) posebno se iskazao u korištenju mađarske glazbene tradicije, ali i drugih glazbenih kultura. “Šest rumunjskih plesova za gudače, sz. 56”, čuli smo u završnici koncertnog programa u Novom Vinodolskom. Posjetitelji koji su ispunili crkvu Sv.Filipa i Jakova, u kojoj su održani svi koncerti festivala, s oduševljenjem su odali priznanje na majstorski izvedenoj Batokovoj partituri, s kojom je dobro pripremljen i vođen splitski orkestar u najboljem svjetlu potvrdio svoje ime. Na zahtjev publike usljedio je dodatak, elegijski “Duo za violinu , violončelo i orkestar” Pavla Dešpalja.
Sudeći prema posjećenosti (na četiri koncertne večeri festivala prisustvovalo je više od od petstotina doma ćih i inozemnih posjetitelja) , kvaliteti, raznovrsnosti programa i dojmljivosti interpretacija, nedvojbeno je da se ovaj festival svrstao među važne ljetne glazbene događaje sjevernojadranskog područja. I ovaj 6. Međunarodni festival klasične glazbe Novi Vinodolski 2016. organizirao je Art Novi, a umjetnička ravnateljica je Marija Mikulić Štimac.

Ramiro Palmić

Review Novi List

Review Novi List

REVIEW: SLOBODNA DALMACIJA * 14.prosinca 2015.

SAN ZIMSKE NOĆI SPLITSKI VIRTUOZI SA SOLISTICOM MAI SUZUKI U FOAJEU HNK SPLIT

PIŠE MARIJO KRNIĆ

DA SE PO VIRTUOZIMA GODINA POZNAJE

Virtuozi su svirali angažirano i koncentrirano, a Mai Suzuki osvojila je toplim baršunastim tonom, nesputanošću, ležernošću i prirodnošću muziciranja.
Dobro odabrani program, koji s lakoćom prati i s užitkom sluša predstavio je sjajnu mladu solisticu, potvdio je vrijednost i važnost ansambla, te nas barem nakratko obmanuo da je bolje kulturno i glazbeno splitsko sutra moguće.

Splitski virtuozi u subotu su održali svoj adventski koncert u foajeu HNK Split. Uistinu je bio poseban osjećaj biti dijelom toga glazbenog događaja koji je dupkom napunio dvoranu, splitskoj publici predstavio sjajnu mladu solisticu, potvrdio vrijednost i važnost toga ansambla, te nas barem nakratko uvjerio (ili obmanuo) da je bolje kulturno i glazbeno splitsko sutra moguće. Zasluge i pohvale za uspješnu realizaciju toga vrijednog glazbenog projekta u prvom redu idu na račun neumornog i agilnog voditelja i dirigenta Virtuoza, uvaženog violista i glazbenog pedagoga Wladimira Kossjanenka.

Uigrani i energični

Predblagdanski koncert, za ovo vrijeme primjereno i dobro odabranog programa, koji se s lakoćom prati i s užitkom sluša, otvoren je vedrom, poletnom, nadahnutom i lijepo dinamički iznijansiranom interpretacijom trostavačne Simfonije u D-duru, br.3 dubrovačkog (pret)klasičnog skladatelja Luke Sorkočevića, u kojoj se posebno istaknuo elegantan i nježan Andante. Prvi dio koncerta zaključan je izvedbom Rumunjskih plesova za gudački orkestar, sz.56 Béle Bartóka, znamenitog mađarskog skladatelja, pijanista, pedagoga i etnomuzikologa prve polovine 20. stoljeća. Svoje je Rumunjske plesove, prvotno pisani za klavir, priredio za komorni ansambl 1917. godine.                                                                                                                  Šest kratkih stavaka ove suite temelji se na narodnim pjesmama i plesovima iz Transilvanije koje je Bartók zabilježio tijekom svojih etnomuzikoloških terenskih istraživanja toga područja od 1910. do 1914. godine, transkribirao ih te im dodao pratnju. Virtuozi su vješto, uigrano i energično odgovorili izazovima ove uzbudljive partiture, uz vrijedne solističke epizode muzikalnog i odvažnog koncertnog majstora Dragana Radosavljevića. Poneki opori ton i odmjerena rubata, kao rezultat slobodnog i predanog muziciranja, takva skladba ne da trpi, nego stilski vjerna izvedba zahtjeva.                         Drugi dio koncerta protekao je u znaku vrhunske mlade violinistice Mai Suzuki i njezine interpretacije jednog od najpoznatijih djela razdoblja baroka i klasične glazbe uopće, Vivaldijeva Četiri godišnja doba.

Japanska umjetnica dobitnica je više značajnih glazbenih nagrada, među kojim se posebno ističu dvije iz 2013. godine – prva nagrada na Međunarodnom natjecanju “Vaclav Huml” u Zagrebu i prva nagrada na natjecanju komorne glazbe “Orpheus” u Baselu. Snimala je s Tokijskim simfonijskim orkestrom, nastupala je u Japanu i diljem Europe, a splitska će je publika pamtiti po izvanredno muzikalnom, tehnički besprijekoornom, stilski preciznom, izražajnom i temperamentnom tumačenju izrazito zahtjevne Vivaldijeve solo dionice. Osvojila je i svojim toplim i baršunastim tonom, nesputanošću, ležernošću i prirodnošću muziciranja, te aktivnom i iskrenom komunikacijom s ansamblom. Virtuozi su svirali angažirano i koncentrirano, oblikujući vitalno i harmonično glazbeno tkivo, uz tek pokoju nespretnost prilikom izmjene solističkih i skupnih odlomaka. Istaknimo i hvalevrijedan doprinos splitske čembalistice i orguljašice Borne Barišić.                                                                           Dugotrajnim i burnim pljeskom nagrađeni izvođači zahvalili su publici izvedbom dva dodataka, trečeg stavka Vivaldijeva Ljeta te Meditacije Julesa Masseneta, u kojoj je ponovno zasjala mlada Suzuki. Virtuozi nam odista nisu mogli na ljepši način poželjeti sretne predstojeće blagdane.

“Da se po Virtuozima godina poznaje”

"Da se po Virtuozima godina poznaje"

http://ploce.com.hr/kultura/maestralan-nastup-splitskih-virtuoza/

KULTURA I EKOLOGIJA • 20. SRPNJA 2015.

Maestralan nastup Splitskih virtuoza

U organizaciji Kulturnog društva Festival Ploče i POU Ploče održan je maestralan koncert Splitskih virtuoza, a sve pod ravnanjem umjetničkog vođe i dirigenta Wladimira Kossjanenka.
Glazbenici okupljeni u ansambl “Splitski virtuozi”, marljivo, strpljivo i brižno malenim koracima gradeći respektabilno glazbeno tijelo koje sve više imponira kvalitetom muziciranja, izborom programa i suradnjom s iznimnim glazbenim gostima, uz odlične nastupe solista na violini i violončelu potvrdili su visoku vrijednosti i veliki interes publike za njihove koncerte.
Kad tome dodamo i dobru izvedbu energičnog i angažiranog sastava, možemo zaključiti da smo svjedočili nesvakidašnjem glazbenom događaju.
Izvedbama je sugestivno i spretno upravljao vrsni violist i pedagog Wladimir Kossjanenko. Koncert je na traženje mnogobrojne publike završen dodatkom, a naposljetku cijela večer ugodnim druženjem virtuoza na terasi Pučkog otvorenog učilišta.

REVIEW: SLOBODNA DALMACIJA

Objavljeno 23.03.2015. u 10:00
KONCERT U HNK 4.DANI J.S.BACH U SPLITU U ČAST 330. GODIŠNJICE NJEGOVA ROĐENJA

Novi uzlet ‘Splitskih virtuoza’ uz odlične soliste

“Svakog dana ponesi kanticu zemlje na jedno mjesto i sagradit ćeš planinu.” Te Konfucijeve izreke čvrsto se drže glazbenici okupljeni u ansambl “Splitski virtuozi”, marljivo, strpljivo i brižno malenim koracima gradeći respektabilno glazbeno tijelo koje sve više imponira kvalitetom muziciranja, izborom programa i suradnjom s iznimnim glazbenim gostima.

Potvrda njihove vrijednosti jest i veliki interes publike za njihove koncerte; prepune dvorane postale su njihov zaštitni znak. Dupkom pun foaje splitskog HNK pozdravio je novi odličan glazbeni pothvat “Virtuoza”, koncert održan u sklopu 4. dana Johanna Sebastiana Bacha.

Da 330. obljetnica rođenja ovoga glazbenog genija bude dostojno obilježena, “Virtuozi” su evidentno uložili značajan napor koji je urodio plodom; svjedočili smo novom uzletu ovoga ansambla koji je skladno i dotjerano muzicirao uz redom odlične soliste: flautista Marka Zupana te pijaniste Grigorija Gruzmana, Olgu Cinkoburovu i Alexandra Vitlina.

Koncert je otvoren Bachovom Suitom u h-molu za flautu, gudače i basso continuo, BWV 1067 u kojoj je odličan nastup ostvario Marko Zupan, mladi već etablirani umjetnik koji zadnjih nekoliko godina gradi i pedagošku karijeru na Umjetničkoj akademiji u Splitu.

Zaslužena reputacija

Znalački je, uz dobru potporu gudača i čemablistice Borne Barišić donio solističku dionicu toga Bachova svevremenskog hita.

Povremeno je nedostajalo tek nešto više kompaktnosti i mekoće u izrazu ansambla, a kako bi dionica flaute u potpunosti zabljesnula. Reputaciju vrhunskog solista svojim je splitskim nastupom opravdao Grigorij Gruzman, profesor klavira na glazbenim akademijama u Hamburgu i Weimaru.

U Koncertu za klavir i gudače u D-duru, KV 107 Wolfganga Amadeusa Mozarta (obradi klavirske sonate op. 5, br. 2 Johanna Christiana Bacha) Gruzman je svirao zavidnom lakoćom, vješto i muzikalno. Uz njegov je sugestivan nastup, a pod palicom dirigenta Wladimira Kossjanenka ansambl zvučao uigrano, čisto, precizno i homogeno.

Lijepu su pratnju pružili i Cinkoburovoj i Vitlinu u Bachovu Koncertu za dva klavira i gudače u C-duru, BWV 1061.
Oboje solista, Cinkoburova, profesorica na Umjetničkog akademiji u Splitu i Vitlin, dirigent Berlinske državne opere, muzicirali su energično, sigurno i uvjerljivo, minuciozno razradivši svaki detalj izvedbe, a tek su se mjestimice razišli u poimanju tempa u drugom stavku.

Ostaje tek nada da ćemo iduće Dane J. S. Bacha dočekati i nove uzbudljive glazbene trenutke s Virtuozima dijeliti u novoj koncertnoj dvorani, koja i dalje zaboravljena propada.
PIŠE: MARIJO KRNIĆ

330.obljetnica Bacha Novi uzlet Splitskih virtuoza
330.obljetnica Bacha Novi uzlet Splitskih virtuoza

HRT1: VIESTI IZ KULTURE 21.12.2014.
Branka Brekalo

Osvrt na koncert Splitskih virtuoza
“Mozart, Boccherini i Beatlesi”
Edin Karamazov, gitara
Wladimir Kossjanenko, dirigent

video od 3:18

http://www.hrt.hr/enz/vijesti-iz-kulture/266654/

tekst:

Branka Brekalo

Izvedbom gudačke obrade poznate simfonije Mozarta u g-molu počeo je koncert komornog orkestra „Splitskih virtuoza“ pod ravnanjem maestra Wladimira Kossjanenka.
U nastavku koncerta je sjajna izvedva Boccherinijeva kvinteta za gitaru i gudački kvartet. Sa Splitskim virtuozima nastupio je jedan od najkarizmatičnih gitarista i sviraća lutnje današnice
Edin Karamazov.
Nakon nastupa u najprestižnim koncertnim dvoranama oduševio je i splitsku publiku. Nakon starih majstora usljedili su obrade pjesama jedne od najpopularnih pop-grupa XX. stoljeća.
E.Karamazov: „Sjedam pjesama Beatlesa koje je obradio jedan od največih kompozitora gitare u povjesti Leo Brouwer, u biti su orkestrirane stiljske vježbe. Svaka pjesma Beatlesa, ne samo da je orkestrirana na jedan klasičan način, nego je rađena u stilu jednog starog majstora, znači u stilu jednog Prokofjeva, Stravinskog i tako dalje“.
Glazbom Karamazov spaja stoljeća i stilove. Na tom putu sjajno su ga pratili Splitski virtuozi.

HRT1: VIJESTI IZ KULTURE 18.11.2014.
Šime Kovačević

Osvrt na koncert Splitskih virtuoza
“25.godišnjica pada Berlinskog zida”
Vesna Podrug, klavir
Wladimir Kossjanenko, dirigent

video od 3:40

http://www.hrt.hr/enz/vijesti-iz-kulture/262902/

tekst:

Šime Kovačević

Jedini koncert u Hrvatskoj posvećeni povijesnom događaju 25. obljetnici pada Berlinskog zida izveo sinoć komorni orkestar „Splitskih virtuoza“ pod ravnanjem maestra
Wladimira Kossjanenka.
Na programu je bio potresni Osmi gudački kvartet
Dmitrija Šostakoviča posvećeni žrtvam fašizma i rata te
Beethovenov Prvi klavirski koncert.

Marina Travnikar iz udruge Kultus Split suorganizator koncerta:
Taj odabir napravio je gospodin Kossjanenko kad smo razgovarali o tome da je Berlinski zid simbol pada svih totalitarnih režima i onda se on odlučio za Beethovena zbog toga da je Beethovena kao kompozitora opsjenjavala ideja slobode.“

Sam Šostakovič bio je žrtva stalinističkog režima.

Kossjanenko: „Kad je čovjek odrasao u Savjetskom savezu ujedno se i poistovečavao s ovom glazbom. Glazba Šostakoviča je bio često jedini medij, koji prenosio to što nije smjelo biti kazano ili nije dozvoleno biti izrečeno, ali kroz tu glazbu možda na najdirektni način ipak moglo biti preneseno ljudima.“

Koncert su organizirali Glazbeno-umjetničke udruge Artemis i Kultus te njemački konzulat u Splitu a pod pokroviteljstvom Veleposlanstva savezne Republike Njemačke.

REVIEW: SLOBODNA DALMACIJA
Kultura

Objavljeno 19.11.2014. u 12:02

Koncert Splitskih virtuoza, dirigenta Wladimira Kossjanenka i pijanistice Vesne Podrug  povodom 25. obljetnice pada Berlinskog zida

SPLITSKI VIRTUOZI OPRAVDALI IME

Bio je to dosad muzički, tehnički i programski najbolji koncert ovoga sastava. Svedočili smo nesvakidašnjemu glazbenom događaju koji je barem na trenutak donio tračak optimizma u našu sivu umjetnički svakodnevicu.

U Hrvatskoj su obljetnice dvaju značajnih povijesnih događaja koji su uvelike oblikovali suvremeno društvo, a koje ove godine obilježavaju Europa i svijet – početak Prvog svjetskog rata te 25. obljetnica pada Berlinskog zida – prošle gotovo nezapaženo. Čini se da smo, duboko uronjeni u svakodnevne egzistencijalne brige, zaboravili promišljati o bilo čemu osim o tome kako preživjeti do idućih primanja. Potonja obljetnica, spomen na trenutak kada je Europa još jednom rekla odlučno “ne” svakom obliku totalitarizma, mržnji i strahu te odabrala put mira i jedinstva, obilježena je u ponedjeljak, 17. studenoga, u splitskom kazališnom foajeu koncertom Splitskih virtuoza. Bio je to uistinu poseban događaj, ne samo zato što je to možda bila jedina manifestacija na ovu temu u državi, nego i stoga što je foaje bio pretijesan za sve zainteresirane slušatelje. Kad tome dodamo i dobru izvedbu energičnog i angažiranog sastava, možemo zaključiti da smo svjedočili nesvakidašnjem glazbenom događaju, koji je barem na trenutak učinio da se ponovno osjećamo žiteljima grada te donio tračak optimizma u našu, u najmanju ruku, sivu (umjetničku) svakodnevicu. Koncert su organizirale Glazbeno-umjetnička udruga “Artemis”, udruga “Kultus Split” i Konzulat SR Njemačke u Splitu, a pod pokroviteljstvom Veleposlanstva SR Njemačke.

Koncert nije bio samo formalno posvećen obljetnici pada Zida, nego je i programski bio usko vezan uz tu temu. Otvoren je interpretativno uvjerljivom, muzikalnom i izražajnom izvedbom Gudačkog kvarteta br. 8 u c-molu, op. 110, Dmitrija Šostakoviča, u transkripciji za gudački orkestar. Najizvođeniji od ukupno 15 Šostakovičevih gudačkih kvarteta, napisan u Gohischu 1960. godine u samo tri dana, formalno je posvećen žrtvama fašizma i rata, a zapravo je autobiografija toga sovjetskog disidenta. Kako bilo, Virtuozi su ovo peterostavačno djelo, puno (samo)citata, aluzija i kodiranih poruka, donijeli suvereno, zrelim i homogenim tonom, bogatog dinamičkog raspona i kolorita. Posebno je dojmljiv bio nastup u frenetičnom drugom stavku.

Nakon djela dubokog očaja i tjeskobe, uslijedio je Koncert za klavir i orkestar u C-duru, br. 1, op. 15, Ludwiga van Beethovena, mladenačko djelo koje odiše mocartijanskom vedrinom i spokojem. Virtuozima se u izvedbi ovoga djela pridružila odlična
Vesna Podrug, pijanistica koja je s jednakim uspjehom donijela mir raspjevanog Larga i lepršavost izazovnih pasaža brzih stavaka. Dobroj izvedbi nedostajalo je nešto više uigranosti i suglasja u završnom Rondu. Ukupno gledajući, ovo je dosad muzički, tehnički i programski najbolji koncert ovoga sastava. Izvedbama je sugestivno i spretno upravljao vrsni violist i pedagog Wladimir Kossjanenko. Koncert je na traženje mnogobrojne publike završen dodatkom, glazbenim brojem iz talijanske ratne tragikomedije “La vita è bella”.

Publika željna dobre umjetničke glazbe, dakle, postoji; nedostaje nam i dalje prikladna dvorana za ovakve koncerte. Ceterum censeo, gradsku koncertnu dvoranu konačno valja urediti!

MARIJO KRNIĆ

Splitski virtuozi opravdali ime
Splitski virtuozi opravdali ime

 

Review: Glas Slavonije

PAPANDOPULOVA PINTARICHIANA 40 RODJENDAN PROSLAVILA U OSIJEKU 3 JULY, THURSDAY 2014,

…Iste su večeri uslijedili programi s glazbenim predznakom. Publika u crkvi sv. Križa u Tvrđi uživala je u nastupu gudačkog komornog orkestra Splitski virtuozi. Pod dirigentskom palicom Mladena Tutavca izveli su djela F. von Suppea, W.A. Mozarta, B. Papandopula i G. Holsta, za što su ih Osječani nagradili velikim pljeskom, a posebnost je, kako je objasnio umjetnički voditelj orkestra Wladimir Kossjanenko, bila izvedba suite “Pintarichiana” Borisa Papandopula koja je u lipnju 1974. praizvedena baš u Osijeku i sada slavi 40. obljetnicu…

OBJAVLJENO 23:40H U NASLOVNICA NOVOSTI , OBJAVIO OLJK

Review: Osijek Online

MUZEJ SLAVONIJE MEANDRIRAO, SPLITSKI VIRTUOZI ODUŠEVILI GUDAČKIM UMIJEĆEM, A RAVNATELJ KAZALIŠTA ZABAVIO PUBLIKU

Mozart Concertante in Osijek 2.07.2014
Mozart Concertante in Osijek 2.07.2014

Ljubitelji gotovo svih područja kulture – dramskog, glazbenog, likovnog i filmskog – koji su zastupljeni na Osječkom ljetu kulture 2014., došli su na svoje sinoć (srijeda, 2. srpnja) u sklopu sadržajno iznimno bogate pete večeri OLJK-a. Crkva sv. Križa u Tvrđi gotovo je bila premaloga kapaciteta da primi sve koji su željeli pogledati i poslušati gostovanje gudačkog komornog orkestra Splitski virtuozi. ”Pripremili smo poseban program i publiku ćemo provesti kroz 18.,19. i 20. stoljeće. Povući ćemo poveznicu sa europskim centrom, Bečom. Poseban komad koji ćemo izvesti večeras je suita ‘Pintarichiana’ Borisa Papandopula, što nam je poveznica sa Osijekom jer je u lipnju 1974. praizvedena u Osijeku i sada slavi 40. obljetnicu”, najavio je Wladimir Kossjanenko, umjetnički voditelj ansambla i renomirani austrijsko-hrvatski violist i dirigent, a tako je i bilo.

Splitski virtuozi pod dirigentskom palicom Mladena Tutavca izveli su djela F. von Suppea, W.A. Mozarta, B. Papandopula i G. Holsta, za što su ih Osječani nagradili velikim pljeskom. Osječki nastup ujedno im je bio i kraj koncertne ovogodišnje sezone.

Za dodatne informacije o programu OLJK-a te načinu i lokacijama prodaje ulaznica možete se obratiti na mail press.ljetokulture@osijek.hr. Detaljan program manifestacije može se pogledati na službenoj web stranici http://ljetokulture.osijek.hr/ ili na službenoj Facebook stranici.

Splitski virtuozi i Mladen Tutavac, Osijek
Splitski virtuozi i Mladen Tutavac, Osijek

 

Review: SLOBODNA DALMACIJA

Koncert Splitskih virtuoza, violončelistice Kim Cook (SAD) i dirigenta Wladimira Kossjanenka 26. svibnja 2014.u HNK-u Split

KRUNA GODINE SPLITSKIH GUDAČA

Mario Krnić, Slobodna Dalmacija 28.05.2014.

Ansambl u kojem zajedno muziciraju ugledni umjetnici i njihovi učenici, obilježio je svoju prvu, vrlo uspješnu godinu djelovanja. Očit je kontinuirani rast u kvaliteti muziciranja, a ovaj koncert bio je programski i izvođački najcjelovitiji i najzreliji.

Lijepu glazbenu večer u samoj završnici koncertne sezoneHNK Split priredio je Komorni ansambl „Splitski virtuozi“ Glazbeno-umjetničke udruge „Artemis“, u ponedjeljak,  u kazališnom foyeru. Ansambl u kojem zajednički muziciraju ugledni umjetnici, ujedno i glazbeni pedagozi te njihovi sadašnji i bivši učenici, obilježio je ovim koncertom svoju prvu, ukupno gledajući, vrlo uspješnu godinu djelovanja.

Dirigent violist

Očit je kontinuirani rast u kvaliteti njihova muziciranja od prvog koncerta do ovog posljednjeg, koji je programski i izvođački bio najcjelovitiji i najzreliji. Splitski virtuozi koncert su otvorili Haydnovim Koncertom za violončelo u C-duru Hob.VIIb:1 u kojem se kao solistica predstavila ugledna američka violončelistica i pedagoginja Kim Cook. Svjetski poznata i priznata umjetnica donjela je tehnički i interpretativno zahtjevnu solističku dionicu s nevjerojatnom lakoćom te plemenitim, ujednačenim i raskošnim zvukom. Njezino je muziciranje, uz tek poneku intonativnu nepreciznost koju nosi javni nastup, uistinu bilo uzorno. Ansambl pod dirigentskom palicom violista, glazbenog pedagoga i dirigenta Wladimira Kossjanenka dobro je surađivao sa solisticom, svirajući uigrano, precizno i muzikalno.

Vrhunac s Papandopulom

U nastavku koncerta Virtuozi su izveli djelo engleskog skladatelja Gustava Theodora Holsta St.Paul`s Suite za gudački orkestar u kojem skladatelj svoj jedinstveni glazbeni jezik oplemenjuje elementima engleske i škotske narodne pjesme. Glazbenici su prepoznali i lijepo izrazili bogatstvo Holstovih glazbenih ideja, uz pokoj grublji ton u forte dinamici. Ipak, nedostajalo je nešto više homogenosti zvuka u dionici prvih violina, a ista primedba odnosi se u manjoj mjeri i na izvedbu Haydnova Koncerta. Četrdeseta obljetnica nastanka reprezentativnog djela Borisa Papandopula – Suite Pintarichiane bila je dobar povod da nas Virtuozi podsjete na majstorstvo našeg velikog i plodnog skladatelja i dirigenta. Temperamentom očito najbliža izvođačima izvedba Papandopulove Suite donjela je vrhunac koncerta. Manji prigovor išao bi na račun mjestemične nepreciznosti viola u rondu. Publika je zasluženo nagradila izvođače velikim pljeskom, a ansambl je uzvratio izvedbom dodatka u jazz maniri koji je, iako privlačan i dopadljiv, odudarao od dobro koncipiranog programa koncerta. Splitskim virtuozima koji izrastaju u reprezentativno glazbeno tjelo te obogaćuju još uvijek siromašan glazbeni život Splita valja poželjeti još mnogo godina lijepog muziciranja, na radost splitske publike željne dobre glazbe.

 

Kruna godine splitskih gudača
Kruna godine splitskih gudača

Osvrt na koncert

Splitskih virtuoza, gitarista Zorana Dukića i Tvrtka Sarića
te dirigenta Wladimira Kossjanenka 28.svibnja 2014. na
15. Glazbenom festivalu u Gospiću

GOSPIČKO GLAZBENO LJETO SPLITSKI VIRTUOZI I DVA SOLISTA http://www.coolika.net/gospicko-glazbeno-ljeto-splitski-virtuozi-i-dva-solista/

with Virtuosos of Split Gospic2014
with Virtuosos of Split Gospic2014

Gospićko glazbeno ljeto_COOLIKA

Gospićko glazbeno ljeto_COOLIKA

GOSPIĆ-Sinoć je u dvorani Pučkog otvorenog učilišta nastupio gudački komorni orkestar „Splitski virtuozi“, te dva solista na gitari, Tvrtko Sarić i Zoran Dukić, a koncertom je otvoreno i 15.“Gospićko glazbeno ljeto.“ Istaknuti splitski glazbenici pod vodstvom austrijsko-hrvatskog violista i dirigenta Wladimira Kossjanenka, osnovali su ovaj izuzetan orkestar. Glazbenici međunarodnog ugleda bogate karijere ali i mlade perspektivne ličnosti, oduševili su domaću publiku. Ugodne skladbe Vivaldia, Bartholdya i Holsta, zaintrigirale su sinoć sve prisutne, ovaj put u većem broju nego što je uobičajeno.

Nakon Simfonije za gudački orkestar u h-molu, na pozornicu su istupila dva poznata, renomirana glazbenika; gitaristi Zoran Dukić i Tvrtko Sarić. Premalo je redaka u kojima se može sažeti glazbeni put ovog umjetnika. Zoran Dukić, ponajbolji svjetski klasični gitarist, svoju energiju raspršio je po cijeloj dvorani, te ostavio dojam kako je prebiranje po žicama najlakši, najljepši i najjednostavniji posao, a s već dobro poznatim domaćoj publici, pedagogom i gitaristom, Tvrtkom Sarićem, činio su jednu kompaktnu cjelinu, elegantnu i sinkroniziranu. Mnoštvo vrhunskih glazbenika, skladbe i energija, najavili su kako će ovo biti jedno veoma zanimljivo glazbeno ljeto. I.R.