Recenzije

REVIEW: NOVI LIST*10. kolovoza 2016.

PIŠE RAMIRO PALMIĆ

NOVI VINODOLSKI ZAVRŠNI KONCERT 6.FESTIVALA KLASIČNE GLAZBE

DOJMLJIVE  INTERPRETACIJE SPLITSKOG KOMORNOG ORKESTRA

U završnici festivala nastupio je komorni orkestar Splitski virtuozi pod vodstvom dirigenta i violista Vladimira Kosyanenka i priuštio posjetiteljima još jednu lijepu glazbenu večer.

NOVI VINODOLSKI >> Na završnom koncertu 6. Međunarodnog festivala klasične glazbe  Novi Vinodolski 2016. nastupio je komorni orkestar Splitski virtuozi. Osnovan 2013. godine na poticaj Glazbene mladeži i kulturnih organizacija Splita, ansambl čini desetak tamošnjih glazbenika koji je okupio i vodi austrijsko-hrvatski violist i dirigent Vladimir Kosyanenko (48), glazbenik koji je nakon studija na akademiji Nikolaj Rimski-Korsakov u Peterburgu otišao 1991. u Beč na poziv glasovitog Claudija Abbada i postao član orkestra Gustav Mahler.
Surađuje s nizom velikih dirigenata poput Maazela, Mutija, Rattlea i drugih, a za uspješno djelovanje u reproduktivnoj umjetnosti nagrađivan je brojnim priznanjima. U posljednih 15 godina Kosyanenko je priredio više od 500 solističkih i komornih koncerata. Umjetnik takvih referenci zaslužuje poštovanje i zanimanje publike bilo koje kulturne sredine, pa je to bio važan događaj i za novljanski festival.

U dvostrukoj ulozi

Zaključni koncert počeo je Simfonijom u D-duru, br.3 dubrovačkog klasika Kuke Sorkočevića (1734-1789).Ova trostavačna simfonija izvrsno predstavlja klasični stil europskog rokokoa, a odsvirana je stilskom lepršavošću, da bi se osobitom gracilnošću istaknuo drugi stavak Andante. U “Romansi za violu i orkestar, op. 85” njemačkog skladatelja romantičnog razdoblja Maxa Brucha (1838-1920), maestro Kosyanenko predstavio se u dvostrukoj ulozi dirigenta i solista. Ovo izrazito lirsko i poetično djelo Kosyanenko je uz odličnu suradnju s orkestrom, interpretirao transparentnom kantilenom u pravom romantičnom zanosu, čime je polučio baršunasto zvonki ton besprijekorne intonacije i agogike.
Austrijski skladatelj Franz von Suppé (Split, 1819.-Beč,1895.) kao tipičan predstavnik bečke operete 19. stoljeća bio je sljedeća točka koncertnog programa. Iz operete “Laka konjica” čuli smo Uvertiru (u obradi Kosyanenka) u širokom spektru složenih ritmova te lakoće i bravuroznosti izvedbe.
Uslijedilo je tematski zanimljivo djelo “St.Paul´s Suita, op 29, br. 2” za gudački orkestar, engleskog skladatelja Gustava Holsta (1874-1934). Četiri kontrastna stavka u suiti prožeta su engleskom i orijentalnom glazbenom tradicijom. Zahtjevnoj partituri dirigent i orkestar odgovorili su racionalno, homogeno i plastično, naglasivši harmonijsku strukturu djela s efektnim solističkim istupima violine.

Opravdali očekivanja

Mađarski skladatelj, etnomuzikolog i pijanist Bela Bartok (1881-1945) posebno se iskazao u korištenju mađarske glazbene tradicije, ali i drugih glazbenih kultura. “Šest rumunjskih plesova za gudače, sz. 56”, čuli smo u završnici koncertnog programa u Novom Vinodolskom. Posjetitelji koji su ispunili crkvu Sv.Filipa i Jakova, u kojoj su održani svi koncerti festivala, s oduševljenjem su odali priznanje na majstorski izvedenoj Batokovoj partituri, s kojom je dobro pripremljen i vođen splitski orkestar u najboljem svjetlu potvrdio svoje ime. Na zahtjev publike usljedio je dodatak, elegijski “Duo za violinu , violončelo i orkestar” Pavla Dešpalja.
Sudeći prema posjećenosti (na četiri koncertne večeri festivala prisustvovalo je više od od petstotina doma ćih i inozemnih posjetitelja) , kvaliteti, raznovrsnosti programa i dojmljivosti interpretacija, nedvojbeno je da se ovaj festival svrstao među važne ljetne glazbene događaje sjevernojadranskog područja. I ovaj 6. Međunarodni festival klasične glazbe Novi Vinodolski 2016. organizirao je Art Novi, a umjetnička ravnateljica je Marija Mikulić Štimac.

Ramiro Palmić

Review Novi List

Review Novi List

REVIEW: SLOBODNA DALMACIJA * 14.prosinca 2015.

SAN ZIMSKE NOĆI SPLITSKI VIRTUOZI SA SOLISTICOM MAI SUZUKI U FOAJEU HNK SPLIT

PIŠE MARIJO KRNIĆ

DA SE PO VIRTUOZIMA GODINA POZNAJE

Virtuozi su svirali angažirano i koncentrirano, a Mai Suzuki osvojila je toplim baršunastim tonom, nesputanošću, ležernošću i prirodnošću muziciranja.
Dobro odabrani program, koji s lakoćom prati i s užitkom sluša predstavio je sjajnu mladu solisticu, potvdio je vrijednost i važnost ansambla, te nas barem nakratko obmanuo da je bolje kulturno i glazbeno splitsko sutra moguće.

Splitski virtuozi u subotu su održali svoj adventski koncert u foajeu HNK Split. Uistinu je bio poseban osjećaj biti dijelom toga glazbenog događaja koji je dupkom napunio dvoranu, splitskoj publici predstavio sjajnu mladu solisticu, potvrdio vrijednost i važnost toga ansambla, te nas barem nakratko uvjerio (ili obmanuo) da je bolje kulturno i glazbeno splitsko sutra moguće. Zasluge i pohvale za uspješnu realizaciju toga vrijednog glazbenog projekta u prvom redu idu na račun neumornog i agilnog voditelja i dirigenta Virtuoza, uvaženog violista i glazbenog pedagoga Wladimira Kossjanenka.

Uigrani i energični

Predblagdanski koncert, za ovo vrijeme primjereno i dobro odabranog programa, koji se s lakoćom prati i s užitkom sluša, otvoren je vedrom, poletnom, nadahnutom i lijepo dinamički iznijansiranom interpretacijom trostavačne Simfonije u D-duru, br.3 dubrovačkog (pret)klasičnog skladatelja Luke Sorkočevića, u kojoj se posebno istaknuo elegantan i nježan Andante. Prvi dio koncerta zaključan je izvedbom Rumunjskih plesova za gudački orkestar, sz.56 Béle Bartóka, znamenitog mađarskog skladatelja, pijanista, pedagoga i etnomuzikologa prve polovine 20. stoljeća. Svoje je Rumunjske plesove, prvotno pisani za klavir, priredio za komorni ansambl 1917. godine.                                                                                                                  Šest kratkih stavaka ove suite temelji se na narodnim pjesmama i plesovima iz Transilvanije koje je Bartók zabilježio tijekom svojih etnomuzikoloških terenskih istraživanja toga područja od 1910. do 1914. godine, transkribirao ih te im dodao pratnju. Virtuozi su vješto, uigrano i energično odgovorili izazovima ove uzbudljive partiture, uzvrijedne solističke epizode muzikalnog i odvažnog koncertnog majstora Dragana Radosavljevića. Poneki opori ton i odmjerena rubata, kao rezultat slobodnog i predanog muziciranja, takva skladba ne da trpi, nego stilski vjerna izvedba zahtjeva.                         Drugi dio koncerta protekao je u znaku vrhunske mlade violinistice Mai Suzuki i njezine interpretacije jednog od najpoznatijih djela razdoblja baroka i klasične glazbe uopće, Vivaldijeva Četiri godišnja doba.

Japanska umjetnica dobitnica je više značajnih glazbenih nagrada, među kojim se posebno ističu dvije iz 2013. godine – prva nagrada na Međunarodnom natjecanju “Vaclav Huml” u Zagrebu i prva nagrada na natjecanju komorne glazbe “Orpheus” u Baselu. Snimala je s Tokijskim simfonijskim orkestrom, nastupala je u Japanu i diljem Europe, a splitska će je publika pamtiti po izvanredno muzikalnom, tehnički besprijekoornom, stilski preciznom, izražajnom i temperamentnom tumačenju izrazito zahtjevne Vivaldijeve solo dionice. Osvojila je i svojim toplim i baršunastim tonom, nesputanošću, ležernošću i prirodnošću muziciranja, te aktivnom i iskrenom komunikacijom s ansamblom. Virtuozi su svirali angažirano i koncentrirano, oblikujući vitalno i harmonično glazbeno tkivo, uz tek pokoju nespretnost prilikom izmjene solističkih i skupnih odlomaka. Istaknimo i hvalevrijedan doprinos splitske čembalistice i orguljašice Borne Barišić.                                                                           Dugotrajnim i burnim pljeskom nagrađeni izvođači zahvalili su publici izvedbom dva dodataka, trečeg stavka Vivaldijeva Ljeta te Meditacije Julesa Masseneta, u kojoj je ponovno zasjala mlada Suzuki. Virtuozi nam odista nisu mogli na ljepši način poželjeti sretne predstojeće blagdane.

“Da se po Virtuozima godina poznaje”

"Da se po Virtuozima godina poznaje"

http://ploce.com.hr/kultura/maestralan-nastup-splitskih-virtuoza/

KULTURA I EKOLOGIJA • 20. SRPNJA 2015.

Maestralan nastup Splitskih virtuoza

U organizaciji Kulturnog društva Festival Ploče i POU Ploče održan je maestralan koncert Splitskih virtuoza, a sve pod ravnanjem umjetničkog vođe i dirigenta Wladimira Kossjanenka.
Glazbenici okupljeni u ansambl “Splitski virtuozi”, marljivo, strpljivo i brižno malenim koracima gradeći respektabilno glazbeno tijelo koje sve više imponira kvalitetom muziciranja, izborom programa i suradnjom s iznimnim glazbenim gostima, uz odlične nastupe solista na violini i violončelu potvrdili su visoku vrijednosti i veliki interes publike za njihove koncerte.
Kad tome dodamo i dobru izvedbu energičnog i angažiranog sastava, možemo zaključiti da smo svjedočili nesvakidašnjem glazbenom događaju.
Izvedbama je sugestivno i spretno upravljao vrsni violist i pedagog Wladimir Kossjanenko. Koncert je na traženje mnogobrojne publike završen dodatkom, a naposljetku cijela večer ugodnim druženjem virtuoza na terasi Pučkog otvorenog učilišta.

 

REVIEW: SLOBODNA DALMACIJA

Objavljeno 23.03.2015. u 10:00
KONCERT U HNK 4.DANI J.S.BACH U SPLITU U ČAST 330. GODIŠNJICE NJEGOVA ROĐENJA

Novi uzlet ‘Splitskih virtuoza’ uz odlične soliste

“Svakog dana ponesi kanticu zemlje na jedno mjesto i sagradit ćeš planinu.” Te Konfucijeve izreke čvrsto se drže glazbenici okupljeni u ansambl “Splitski virtuozi”, marljivo, strpljivo i brižno malenim koracima gradeći respektabilno glazbeno tijelo koje sve više imponira kvalitetom muziciranja, izborom programa i suradnjom s iznimnim glazbenim gostima.

Potvrda njihove vrijednosti jest i veliki interes publike za njihove koncerte; prepune dvorane postale su njihov zaštitni znak. Dupkom pun foaje splitskog HNK pozdravio je novi odličan glazbeni pothvat “Virtuoza”, koncert održan u sklopu 4. dana Johanna Sebastiana Bacha.

Da 330. obljetnica rođenja ovoga glazbenog genija bude dostojno obilježena, “Virtuozi” su evidentno uložili značajan napor koji je urodio plodom; svjedočili smo novom uzletu ovoga ansambla koji je skladno i dotjerano muzicirao uz redom odlične soliste: flautista Marka Zupana te pijaniste Grigorija Gruzmana, Olgu Cinkoburovu i Alexandra Vitlina.

Koncert je otvoren Bachovom Suitom u h-molu za flautu, gudače i basso continuo, BWV 1067 u kojoj je odličan nastup ostvario Marko Zupan, mladi već etablirani umjetnik koji zadnjih nekoliko godina gradi i pedagošku karijeru na Umjetničkoj akademiji u Splitu.

Zaslužena reputacija

Znalački je, uz dobru potporu gudača i čemablistice Borne Barišić donio solističku dionicu toga Bachova svevremenskog hita.

Povremeno je nedostajalo tek nešto više kompaktnosti i mekoće u izrazu ansambla, a kako bi dionica flaute u potpunosti zabljesnula. Reputaciju vrhunskog solista svojim je splitskim nastupom opravdao Grigorij Gruzman, profesor klavira na glazbenim akademijama u Hamburgu i Weimaru.

U Koncertu za klavir i gudače u D-duru, KV 107 Wolfganga Amadeusa Mozarta (obradi klavirske sonate op. 5, br. 2 Johanna Christiana Bacha) Gruzman je svirao zavidnom lakoćom, vješto i muzikalno. Uz njegov je sugestivan nastup, a pod palicom dirigenta Wladimira Kossjanenka ansambl zvučao uigrano, čisto, precizno i homogeno.

Lijepu su pratnju pružili i Cinkoburovoj i Vitlinu u Bachovu Koncertu za dva klavira i gudače u C-duru, BWV 1061.
Oboje solista, Cinkoburova, profesorica na Umjetničkog akademiji u Splitu i Vitlin, dirigent Berlinske državne opere, muzicirali su energično, sigurno i uvjerljivo, minuciozno razradivši svaki detalj izvedbe, a tek su se mjestimice razišli u poimanju tempa u drugom stavku.

Ostaje tek nada da ćemo iduće Dane J. S. Bacha dočekati i nove uzbudljive glazbene trenutke s Virtuozima dijeliti u novoj koncertnoj dvorani, koja i dalje zaboravljena propada.
PIŠE: MARIJO KRNIĆ

330.obljetnica Bacha Novi uzlet Splitskih virtuoza
330.obljetnica Bacha Novi uzlet Splitskih virtuoza

HRT1: VIESTI IZ KULTURE 21.12.2014.
Branka Brekalo

Osvrt na koncert Splitskih virtuoza
“Mozart, Boccherini i Beatlesi”
Edin Karamazov, gitara
Wladimir Kossjanenko, dirigent

video od 3:18

http://www.hrt.hr/enz/vijesti-iz-kulture/266654/

tekst:

Branka Brekalo

Izvedbom gudačke obrade poznate simfonije Mozarta u g-molu počeo je koncert komornog orkestra „Splitskih virtuoza“ pod ravnanjem maestra Wladimira Kossjanenka.
U nastavku koncerta je sjajna izvedva Boccherinijeva kvinteta za gitaru i gudački kvartet. Sa Splitskim virtuozima nastupio je jedan od najkarizmatičnih gitarista i sviraća lutnje današnice
Edin Karamazov.
Nakon nastupa u najprestižnim koncertnim dvoranama oduševio je i splitsku publiku. Nakon starih majstora usljedili su obrade pjesama jedne od najpopularnih pop-grupa XX. stoljeća.
E.Karamazov: „Sjedam pjesama Beatlesa koje je obradio jedan od največih kompozitora gitare u povjesti Leo Brouwer, u biti su orkestrirane stiljske vježbe. Svaka pjesma Beatlesa, ne samo da je orkestrirana na jedan klasičan način, nego je rađena u stilu jednog starog majstora, znači u stilu jednog Prokofjeva, Stravinskog i tako dalje“.
Glazbom Karamazov spaja stoljeća i stilove. Na tom putu sjajno su ga pratili Splitski virtuozi.

HRT1: VIJESTI IZ KULTURE 18.11.2014.
Šime Kovačević

Osvrt na koncert Splitskih virtuoza
“25.godišnjica pada Berlinskog zida”
Vesna Podrug, klavir
Wladimir Kossjanenko, dirigent

video od 3:40

http://www.hrt.hr/enz/vijesti-iz-kulture/262902/

tekst:

Šime Kovačević

Jedini koncert u Hrvatskoj posvećeni povijesnom događaju 25. obljetnici pada Berlinskog zida izveo sinoć komorni orkestar „Splitskih virtuoza“ pod ravnanjem maestra
Wladimira Kossjanenka.
Na programu je bio potresni Osmi gudački kvartet
Dmitrija Šostakoviča posvećeni žrtvam fašizma i rata te
Beethovenov Prvi klavirski koncert.

Marina Travnikar iz udruge Kultus Split suorganizator koncerta:
Taj odabir napravio je gospodin Kossjanenko kad smo razgovarali o tome da je Berlinski zid simbol pada svih totalitarnih režima i onda se on odlučio za Beethovena zbog toga da je Beethovena kao kompozitora opsjenjavala ideja slobode.“

Sam Šostakovič bio je žrtva stalinističkog režima.

Kossjanenko: „Kad je čovjek odrasao u Savjetskom savezu ujedno se i poistovečavao s ovom glazbom. Glazba Šostakoviča je bio često jedini medij, koji prenosio to što nije smjelo biti kazano ili nije dozvoleno biti izrečeno, ali kroz tu glazbu možda na najdirektni način ipak moglo biti preneseno ljudima.“

Koncert su organizirali Glazbeno-umjetničke udruge Artemis i Kultus te njemački konzulat u Splitu a pod pokroviteljstvom Veleposlanstva savezne Republike Njemačke.

REVIEW: SLOBODNA DALMACIJA
Kultura

Objavljeno 19.11.2014. u 12:02

Koncert Splitskih virtuoza, dirigenta Wladimira Kossjanenka i pijanistice Vesne Podrug  povodom 25. obljetnice pada Berlinskog zida

SPLITSKI VIRTUOZI OPRAVDALI IME

 

Bio je to dosad muzički, tehnički i programski najbolji koncert ovoga sastava. Svedočili smo nesvakidašnjemu glazbenom događaju koji je barem na trenutak donio tračak optimizma u našu sivu umjetnički svakodnevicu.

U Hrvatskoj su obljetnice dvaju značajnih povijesnih događaja koji su uvelike oblikovali suvremeno društvo, a koje ove godine obilježavaju Europa i svijet – početak Prvog svjetskog rata te 25. obljetnica pada Berlinskog zida – prošle gotovo nezapaženo. Čini se da smo, duboko uronjeni u svakodnevne egzistencijalne brige, zaboravili promišljati o bilo čemu osim o tome kako preživjeti do idućih primanja. Potonja obljetnica, spomen na trenutak kada je Europa još jednom rekla odlučno “ne” svakom obliku totalitarizma, mržnji i strahu te odabrala put mira i jedinstva, obilježena je u ponedjeljak, 17. studenoga, u splitskom kazališnom foajeu koncertom Splitskih virtuoza. Bio je to uistinu poseban događaj, ne samo zato što je to možda bila jedina manifestacija na ovu temu u državi, nego i stoga što je foaje bio pretijesan za sve zainteresirane slušatelje. Kad tome dodamo i dobru izvedbu energičnog i angažiranog sastava, možemo zaključiti da smo svjedočili nesvakidašnjem glazbenom događaju, koji je barem na trenutak učinio da se ponovno osjećamo žiteljima grada te donio tračak optimizma u našu, u najmanju ruku, sivu (umjetničku) svakodnevicu. Koncert su organizirale Glazbeno-umjetnička udruga “Artemis”, udruga “Kultus Split” i Konzulat SR Njemačke u Splitu, a pod pokroviteljstvom Veleposlanstva SR Njemačke.

Koncert nije bio samo formalno posvećen obljetnici pada Zida, nego je i programski bio usko vezan uz tu temu. Otvoren je interpretativno uvjerljivom, muzikalnom i izražajnom izvedbom Gudačkog kvarteta br. 8 u c-molu, op. 110, Dmitrija Šostakoviča, u transkripciji za gudački orkestar. Najizvođeniji od ukupno 15 Šostakovičevih gudačkih kvarteta, napisan u Gohischu 1960. godine u samo tri dana, formalno je posvećen žrtvama fašizma i rata, a zapravo je autobiografija toga sovjetskog disidenta. Kako bilo, Virtuozi su ovo peterostavačno djelo, puno (samo)citata, aluzija i kodiranih poruka, donijeli suvereno, zrelim i homogenim tonom, bogatog dinamičkog raspona i kolorita. Posebno je dojmljiv bio nastup u frenetičnom drugom stavku.

Nakon djela dubokog očaja i tjeskobe, uslijedio je Koncert za klavir i orkestar u C-duru, br. 1, op. 15, Ludwiga van Beethovena, mladenačko djelo koje odiše mocartijanskom vedrinom i spokojem. Virtuozima se u izvedbi ovoga djela pridružila odlična
Vesna Podrug, pijanistica koja je s jednakim uspjehom donijela mir raspjevanog Larga i lepršavost izazovnih pasaža brzih stavaka. Dobroj izvedbi nedostajalo je nešto više uigranosti i suglasja u završnom Rondu. Ukupno gledajući, ovo je dosad muzički, tehnički i programski najbolji koncert ovoga sastava. Izvedbama je sugestivno i spretno upravljao vrsni violist i pedagog Wladimir Kossjanenko. Koncert je na traženje mnogobrojne publike završen dodatkom, glazbenim brojem iz talijanske ratne tragikomedije “La vita è bella”.

Publika željna dobre umjetničke glazbe, dakle, postoji; nedostaje nam i dalje prikladna dvorana za ovakve koncerte. Ceterum censeo, gradsku koncertnu dvoranu konačno valja urediti!

MARIJO KRNIĆ

Splitski virtuozi opravdali ime
Splitski virtuozi opravdali ime

 

Review: Glas Slavonije

PAPANDOPULOVA PINTARICHIANA 40 RODJENDAN PROSLAVILA U OSIJEKU 3 JULY, THURSDAY 2014,

…Iste su večeri uslijedili programi s glazbenim predznakom. Publika u crkvi sv. Križa u Tvrđi uživala je u nastupu gudačkog komornog orkestra Splitski virtuozi. Pod dirigentskom palicom Mladena Tutavca izveli su djela F. von Suppea, W.A. Mozarta, B. Papandopula i G. Holsta, za što su ih Osječani nagradili velikim pljeskom, a posebnost je, kako je objasnio umjetnički voditelj orkestra Wladimir Kossjanenko, bila izvedba suite “Pintarichiana” Borisa Papandopula koja je u lipnju 1974. praizvedena baš u Osijeku i sada slavi 40. obljetnicu…

OBJAVLJENO 23:40H U NASLOVNICA NOVOSTI , OBJAVIO OLJK

Review: Osijek Online

MUZEJ SLAVONIJE MEANDRIRAO, SPLITSKI VIRTUOZI ODUŠEVILI GUDAČKIM UMIJEĆEM, A RAVNATELJ KAZALIŠTA ZABAVIO PUBLIKU

Mozart Concertante in Osijek 2.07.2014
Mozart Concertante in Osijek 2.07.2014

Ljubitelji gotovo svih područja kulture – dramskog, glazbenog, likovnog i filmskog – koji su zastupljeni na Osječkom ljetu kulture 2014., došli su na svoje sinoć (srijeda, 2. srpnja) u sklopu sadržajno iznimno bogate pete večeri OLJK-a. Crkva sv. Križa u Tvrđi gotovo je bila premaloga kapaciteta da primi sve koji su željeli pogledati i poslušati gostovanje gudačkog komornog orkestra Splitski virtuozi. ”Pripremili smo poseban program i publiku ćemo provesti kroz 18.,19. i 20. stoljeće. Povući ćemo poveznicu sa europskim centrom, Bečom. Poseban komad koji ćemo izvesti večeras je suita ‘Pintarichiana’ Borisa Papandopula, što nam je poveznica sa Osijekom jer je u lipnju 1974. praizvedena u Osijeku i sada slavi 40. obljetnicu”, najavio je Wladimir Kossjanenko, umjetnički voditelj ansambla i renomirani austrijsko-hrvatski violist i dirigent, a tako je i bilo.

Splitski virtuozi pod dirigentskom palicom Mladena Tutavca izveli su djela F. von Suppea, W.A. Mozarta, B. Papandopula i G. Holsta, za što su ih Osječani nagradili velikim pljeskom. Osječki nastup ujedno im je bio i kraj koncertne ovogodišnje sezone.

Za dodatne informacije o programu OLJK-a te načinu i lokacijama prodaje ulaznica možete se obratiti na mail press.ljetokulture@osijek.hr. Detaljan program manifestacije može se pogledati na službenoj web stranici http://ljetokulture.osijek.hr/ ili na službenoj Facebook stranici.

Splitski virtuozi i Mladen Tutavac, Osijek
Splitski virtuozi i Mladen Tutavac, Osijek

 

Review: SLOBODNA DALMACIJA

Koncert Splitskih virtuoza, violončelistice Kim Cook (SAD) i dirigenta Wladimira Kossjanenka 26. svibnja 2014.u HNK-u Split

KRUNA GODINE SPLITSKIH GUDAČA

Mario Krnić, Slobodna Dalmacija 28.05.2014.

Ansambl u kojem zajedno muziciraju ugledni umjetnici i njihovi učenici, obilježio je svoju prvu, vrlo uspješnu godinu djelovanja. Očit je kontinuirani rast u kvaliteti muziciranja, a ovaj koncert bio je programski i izvođački najcjelovitiji i najzreliji.

Lijepu glazbenu večer u samoj završnici koncertne sezoneHNK Split priredio je Komorni ansambl „Splitski virtuozi“ Glazbeno-umjetničke udruge „Artemis“, u ponedjeljak,  u kazališnom foyeru. Ansambl u kojem zajednički muziciraju ugledni umjetnici, ujedno i glazbeni pedagozi te njihovi sadašnji i bivši učenici, obilježio je ovim koncertom svoju prvu, ukupno gledajući, vrlo uspješnu godinu djelovanja.

Dirigent violist

Očit je kontinuirani rast u kvaliteti njihova muziciranja od prvog koncerta do ovog posljednjeg, koji je programski i izvođački bio najcjelovitiji i najzreliji. Splitski virtuozi koncert su otvorili Haydnovim Koncertom za violončelo u C-duru Hob.VIIb:1 u kojem se kao solistica predstavila ugledna američka violončelistica i pedagoginja Kim Cook. Svjetski poznata i priznata umjetnica donjela je tehnički i interpretativno zahtjevnu solističku dionicu s nevjerojatnom lakoćom te plemenitim, ujednačenim i raskošnim zvukom. Njezino je muziciranje, uz tek poneku intonativnu nepreciznost koju nosi javni nastup, uistinu bilo uzorno. Ansambl pod dirigentskom palicom violista, glazbenog pedagoga i dirigenta Wladimira Kossjanenka dobro je surađivao sa solisticom, svirajući uigrano, precizno i muzikalno.

Vrhunac s Papandopulom

U nastavku koncerta Virtuozi su izveli djelo engleskog skladatelja Gustava Theodora Holsta St.Paul`s Suite za gudački orkestar u kojem skladatelj svoj jedinstveni glazbeni jezik oplemenjuje elementima engleske i škotske narodne pjesme. Glazbenici su prepoznali i lijepo izrazili bogatstvo Holstovih glazbenih ideja, uz pokoj grublji ton u forte dinamici. Ipak, nedostajalo je nešto više homogenosti zvuka u dionici prvih violina, a ista primedba odnosi se u manjoj mjeri i na izvedbu Haydnova Koncerta. Četrdeseta obljetnica nastanka reprezentativnog djela Borisa Papandopula – Suite Pintarichiane bila je dobar povod da nas Virtuozi podsjete na majstorstvo našeg velikog i plodnog skladatelja i dirigenta. Temperamentom očito najbliža izvođačima izvedba Papandopulove Suite donjela je vrhunac koncerta. Manji prigovor išao bi na račun mjestemične nepreciznosti viola u rondu. Publika je zasluženo nagradila izvođače velikim pljeskom, a ansambl je uzvratio izvedbom dodatka u jazz maniri koji je, iako privlačan i dopadljiv, odudarao od dobro koncipiranog programa koncerta. Splitskim virtuozima koji izrastaju u reprezentativno glazbeno tjelo te obogaćuju još uvijek siromašan glazbeni život Splita valja poželjeti još mnogo godina lijepog muziciranja, na radost splitske publike željne dobre glazbe.

 

Kruna godine splitskih gudača
Kruna godine splitskih gudača

Osvrt na koncert

Splitskih virtuoza, gitarista Zorana Dukića i Tvrtka Sarića
te dirigenta Wladimira Kossjanenka 28.svibnja 2014. na
15. Glazbenom festivalu u Gospiću

GOSPIČKO GLAZBENO LJETO SPLITSKI VIRTUOZI I DVA SOLISTA http://www.coolika.net/gospicko-glazbeno-ljeto-splitski-virtuozi-i-dva-solista/

with Virtuosos of Split Gospic2014
with Virtuosos of Split Gospic2014

Gospićko glazbeno ljeto_COOLIKA

Gospićko glazbeno ljeto_COOLIKA

GOSPIĆ-Sinoć je u dvorani Pučkog otvorenog učilišta nastupio gudački komorni orkestar „Splitski virtuozi“, te dva solista na gitari, Tvrtko Sarić i Zoran Dukić, a koncertom je otvoreno i 15.“Gospićko glazbeno ljeto.“ Istaknuti splitski glazbenici pod vodstvom austrijsko-hrvatskog violista i dirigenta Wladimira Kossjanenka, osnovali su ovaj izuzetan orkestar. Glazbenici međunarodnog ugleda bogate karijere ali i mlade perspektivne ličnosti, oduševili su domaću publiku. Ugodne skladbe Vivaldia, Bartholdya i Holsta, zaintrigirale su sinoć sve prisutne, ovaj put u većem broju nego što je uobičajeno.

Nakon Simfonije za gudački orkestar u h-molu, na pozornicu su istupila dva poznata, renomirana glazbenika; gitaristi Zoran Dukić i Tvrtko Sarić. Premalo je redaka u kojima se može sažeti glazbeni put ovog umjetnika. Zoran Dukić, ponajbolji svjetski klasični gitarist, svoju energiju raspršio je po cijeloj dvorani, te ostavio dojam kako je prebiranje po žicama najlakši, najljepši i najjednostavniji posao, a s već dobro poznatim domaćoj publici, pedagogom i gitaristom, Tvrtkom Sarićem, činio su jednu kompaktnu cjelinu, elegantnu i sinkroniziranu. Mnoštvo vrhunskih glazbenika, skladbe i energija, najavili su kako će ovo biti jedno veoma zanimljivo glazbeno ljeto. I.R.