Vesna Podrug Koncerti

Vesna Podrug, Recital HNK
Vesna Podrug, Recital HNK

VesnaKoncerti1998-2014

2017.

W.A.Mozart: Quartet in C Major for Flute, Violin, Viola and Cello
W.A.Mozart: Glasharmonika Quartet

J.Brahms: Quartet for Violin, Viola, Cello and Piano in G Minor op.25

Vesna Podrug, piano
Marko Zupan, flute
Evgenia Epshtein, violin
Wladimir Kossjanenko, viola
Mihovil Karuza, cello

  • July 19th at 8.30 p.m., Summer Festival in Ploče

G.F.Händel – Halvorsen: Passacaglia for Violin and Viola
G.Rossini: Duo for Cello and Double Bass

F.Schubert: Forellen-Quintett

Vesna Podrug, piano
Dragan Radosavljević, violin
Wladimir Kossjanenko, viola
Mihovil Karuza, cello
Piero Malkoč, double bass

  • 15. svibnja 19h, Ljubljana Akademija za glasbo
    Mala Dvorana

Koncert

J.S.Bach: Chaccone iz partite br.2 BWV 1004 za violu solo
Rebecca Clarke: Sonata za violu i klavir (1919)
Igor Stravinsky: Introduzione, Serenata, Minuet e Finale iz
Suite Italienne

Wladimir Kossjanenko, viola
Vesna Podrug, klavir

  • 12.svibnja u 16h, SplitDvorana Umjetničke akademije na Visokoj

Koncert

J.S.Bach: Chaccone iz partite br.2 BWV 1004 za violu solo
Rebecca Clarke: Sonata za violu i klavir (1919)
Igor Stravinsky: Introduzione, Serenata, Minuet e Finale iz
Suite Italienne

Wladimir Kossjanenko, viola
Vesna Podrug, klavir

Dirigent: Tomislav Fačini

2016.

  • 1.kolovoza, 20h30 – Trogir, Galerija Cate Dujšin 

Recital

Igor Stravinsky: Suite Italienne
Max Bruch: Romanca za violu i klavir op.85
Niccolo Paganini: Sonata per la Gran Viola
Johannes Brahms: Sonata u Es duru op.120/2

Wladimir Kossjanenko, viola
Vesna Podrug, klavir

ForteMusicFest

 

ForteMusicFest Second Edition Almaty 2016
ForteMusicFest Second Edition Almaty 2016

Marijo Krnić, bas-bariton
Vesna Podrug, klavir

Review Slobodna Dalmacija March 9th 2016

Program:

F.Schubert, E.Grieg, R.Strauss, C.A.Cui, J.Hatze

Koncert_SMIJEH I SUZE
Koncert_SMIJEH I SUZE

Review_SlobodnaDalmacija_09032016

Split HNK

Vesna Podrug, klavir
Alan Bjelinski, dirigent
Orkestar Hrvatskog Narodnog Kazališta Split

Ludwig van Beethoven: Koncert za klavir i  br.5., u Es-duru op.73, “Emperor”
Ludwig van Beethoven: Simfonija br.4 u B-duru op.60

Vesna Podrug_Beethoven_5_Emperor

Vesna Podrug_Beethoven_5_Emperor

Review SLOBODNA DALMACIJA 1.02.2016.

HNK SPLIT KONCERT „BEETHOVEN“ POD RAVNANJEM ALANA BJELINSKOG

Posveta glazbenom gigantu

PIŠE MARIJO KRNIĆ

Zahvaljujući našem osebujnom temperamentu, gotovo smo slijepi za promijene nabolje, teška srca priznajemo pozitivne pomake, a s lakoćom nalazimo razloge za negodovanje i apatiju.
Pridodamo li tome i kulturi objektivno nesklon društveni trenutak, čini se da razloga za optimizam nema i u tragu. Unatoč našoj malodušnosti teško je ne uočiti neke pozitivne trendove. Moramo tako primijetiti i priznati konstantan kvalitativni rast glazbenog programa splitskog teatra u posljednjih godinu dana.

Jedan u nizu takvih glazbenih projekata je i koncert orkestra HNK Split pod nazivom „Beethoven“, održan protekle subote na velikoj sceni. Večer posvećena tom glazbenom gigantu, koja, dakako, zaslužuje i pokoju primjedbu ostat će zapamćena kao dragocjen događaj koji je istinski nadahnuo prepuno gledalište. Orkestrom je upravljao dirigent i skladatelj Alan Bjelinski, kojega prije svega poznajemo kao interpreta repertoara izvan klasičnoga glazbenog izričaja.

No, njegove referencije daleko nadilaze takvu percepciju splitske publike. Nakon studija dirigiranja na zagrebačkoj akademiji usavršavao se na čuvenom Mozarteumu u Salzburgu, surađivao je s gotovo svim značajnijim orkestrima u regiji, osnovao je komorni orkestar „Windstrings“, nagrađen je Zlatnom Arenom za glazbu u filmu „Neka ostane među nama“ Rajka Grlića.

Živo i radosno

Predstavio nam se kao dirigent jasne, precizne i elegantne geste te izrazite muzičke inteligencije. U prvom je dijelu koncerta, u izvedbi Simfonije br.4 u B-duru, op.60, ipak mjestimično nedostajalo aktivnijeg kontakta sa sviračima, koji bi rezultirao kompaktnijom i složnijom izvedbom. To se u prvom redu odnosi na interpretaciju nadnaravno lijepa Adagia,dok je puno uigranije i homogenije zazvučao završni Allegro non troppo.

Drugi dio koncerta veličanstven Beethovenov posljednji Klavirski koncert br.5 u Es-duru,op.73 (Carski), pratio se u jednom dahu. Zahvaljujući odličnoj sinergiji dirigenta, pijanistice Vesne Podrug i orkestra, unatoč pokojem posrtaju dogodila se Glazba. Bjelinski i Podrug uspjeli su izbjeći ispraznu pompoznost te su ponudili svježu, strastvenu i raskošnu interpretaciju toga grandiozna djela. Dokaz tome su i uzvici odobravanja i dugotrajan pljesak ushićene publike. Vesna Podrug, docentica na Umjetničkoj akademiji umjetnica je iznimnog glazbenog dara, sjajne tehnike, a njezino je muziciranje je lucidno, elokventno, maštovito, podjednako uvjerljivo u energičnom Allegru, nježnom i elegičnom Adagiu te u radosnom i živom Rondu. Splitski orkestar, koji više ne zna za loše izvedbe, muzicirao je predano, ujednačeno i izbalansirano pa s nestrpljenjem iščekujemo njihove nove pothvate.

ReviewSDFebruary1st2016
ReviewSDFebruary1st2016

2015.

  • 30.studenog u 19h, Muzej Grada Splita
    Koncert

“Koncert za violu Bartoka, Sonata za violu Šostakoviča –
dva glazbena testamenta XX. stoljeća”

Wladimir Kossjanenko, viola
Vesna Podrug, klavir

Kossjanenko_Podrug_Bartok_Shostakovich
Kossjanenko_Podrug_Bartok_Shostakovich

Ove godine obilježava se 70-ta obljetnica smrti Bele Bartoka te 40-ta godišnjica smrti Dmitrija Šostakoviča – dvaju najznačajnih skladatelja prošlog stoljeća.

U ponedjeljak 30.studenog 2015. u 19h u Muzeju Grada Splita bit će održan koncert s naslovom “Koncert za violu Bele Bartoka i sonata za violu Dmitrija Šostakoviča – dva glazbena testamenta XX.stoljeća”.

Koncert za violu i orkestar opus posthum jedno je od najvažnih skladbi Bartoka na poseban način reflektira katastrofu Drugog svjetskog rata završenog praktički istodobno s komponiranjem ovog djela.

U istom koncertu bit će izvedena i sonata za violu i klavir Dmitrija Šostakoviča. Kao i Bartokov koncert za violu, ovo je posljednja kompozitorova skladba koju je završio nekoliko dana prije smrti u kolovozu 1975.godine.

 

  • 14., 16. i 17.sudenog 2015. u 20h
    HNK Osijek

L.van Beethoven: Koncert za klavir i orkestar u C-Duru op.15.

Solistica: Vesna Podrug, klavir
Dirigent: Mladen Tutavac

Simfonijski orkestar HNK Osijek

Review Glas Slavoinije Branka Ban 18.studenog 2015.

VELIKI USPJEH OSJEČKOG MAESTRA MLADENA TUTAVCA
Operni orkestar zvučao je gotovo kao simfonijski

Iako ponajprije operni, orkestar HNK Osijek sjajno je izveo i simfonijsku glazbu

Izvrsna solistica Vesna Podrug pijanistica je godine u Osijeku

Vesna Podrug_Osijek2015
Pijanistica Vesna Podrug očarala je lakoćom sviranja

Simfonijski koncert opernog orkestra HNK u Osijeku Osječani su mogli poslušati na tri izvođenja u protekla četiri dana.
Bila je to izuzetna prilika da se operni orkestar HNK Osijek pokaže kao samostalno izvođačko tijelo. Orkestrom je ravnao dirigent maestro Mladen Tutavac, a kao solistica na klaviru nastupila je Vesna Podrug iz Splita.
Tri su momenta bila ključna u realiziranju ovog simfonijskog koncerta: dirigent M. Tutavac (izuzetno nadahnut), pijanistica mlada i angažirana Vesna Podrug i besprijekorno dotjeran orkestar. Moramo imati na umu – to je ipak prije svega operni orkestar (a ne simfonijski), dakle sve eventualne pogreške mogu se opravdati. A nije se to dalo primijetiti, ni u kombinaciji sa solisticom, pogotovo ne u izvođenju simfonijskih djela.

Program se sastojao od dva dijela. U prvom je izveden Beethovenov 1. koncert za klavir i orkestar u C-duru (sa stavcima Allegro con brio, Largo, Rondo). Drugi je pripao solističkom nastupu opernog orkestra u izvođenju dviju orkestralnih skladbi: Beethovenove I. simfonije u C-duru i u Massnettovoj orkestralnoj suiti ‘Pitoreskne scene’.
Maestro Tutavac ubraja se u dirigente koji dok dirgiraju zapravo mekoćom pokreta ruku ujedno i komuniciraju, sa solistom i s orkestrom. On govori pokretima ruku i tijela. Vodio je suvereno kroz glazbu muzikalnu pijanisticu Vesnu Podrug. Vođeni su svojim jezikom kroz temperamentno i osjećajno izveden Beethovenov I. koncert za klavir i orkestar, pri čemu nas je posebno inspirirala V. Podrug naglašenom kantabilnošću (druga tema u prvom stavku, nježno razrađeni cantabilni Largo stavak i virtuozni Rondo).

U drugom dijelu ovog simfonijskog koncerta u režiji M. Tutavca prva je skladba bila gotovo simfonijskom sigurnošću interpretirana Beethovenova I. simfonija u C-duru (iz realizirnog glazbenog teksta izdvajamo dinamički razrađen II. stavak – Cantabile von moto, odnosno četvrti – vođen sjajnom komunikacijom s orkestrom maestra Tutavca).
Vižljasta Massentova ‘Pitoreksna orkestralna suita’ bila je simfonizirana do posljednjeg takta (i gotovo neoklasično izvedena). Izdvajamo prva dva stavka Mache (iskričavi drveni puhači) i Air de Ballet (muzikalno vođene solističke točke u nastupu violončela). No posebno dirljivo u odlično izabranom i prilagođenom programu bilo je izvođenje stavka Angelus (prilagođeno svojom izvedbom Danu žalosti ).
Bila je ovo večer dirigenta maestra M. Tutavca, odlično uvježbanog orkestra i izvrsne solistice – pijanistice godine Vesne Podrug.
Branka BAN

Review Klasik.hr Sunčana Bašić 16.11.2015.

STUDIOZAN PRISTUP
Simfonijski koncert orkestra Hrvatskog narodnog kazališta u Osijeku, dir. Mladen Tutavac, solistica: Vesna Podrug, klavir, Hrvatsko narodno kazalište u Osijeku, 14. studenoga 2015.

Mladen Tutavac_Orkestar_HNK2015
Mladen Tutavac_Orkestar_HNK2015

Simfonijski koncert orkestra Hrvatskog narodnog kazališta u Osijeku pod ravnanjem Mladena Tutavca u subotu, 14. studenog uvršten je u Premijernu građansku pretplatu, što je nastavak nastojanja uprave kazališta da operni okrestar preuzme dio koncertne sezone u gradu i uz tradiocionalan Novogodišnji, priredi i klasičan simfonijski koncert. Budući da je koncertna ponuda u Osijeku ograničena prostornim mogućnostima, tj. nemogućnostima jer je koncertna dvorana još uvijek nedosanjani san, iskoraci takva kulturološkog promišljanja kazališnog orkestra zaista su vrijedni i za svaku pohvalu. Večer je međutim bila zasjenjena šokantnim tragičnim događajima u Parizu prethodnoga dana tako da je dio programa, kako je najavio dirigent Mladen Tutavac obraćajući se publici, posvećen nevinim žrtvama terorizma. Bio je to stavak Angelus iz Scenes pittoresques, orkestralne suite Julesa Masseneta. Koncert je programski odlično osmišljen. Djela iz rane faze Ludwiga van Beethovena stilski odgovaraju osječkom orkestru, kao i romantička partitura Julesa Masseneta. Dirigent Tutavac je uspio od orkestra nenaviklog na sviranje na otvorenoj pozornici dobiti optimalnu jačinu dinamičkih odnosa, prilagođenu prostoru kazališta kojemu gladalište omotano u pliš, upija i prigušuje zvuk.

Vesna Podrug_Osijek2015
Vesna Podrug_Beethoven1_Osijek2015

Na početku je izveden Beethovenov 1. klavirski koncert u C duru, op. 15 u kojem je kao solistica nastupila Vesna Podrug iz Splita. Njezin nastup u prvom stavku bio je uredno izbalansiran s orkestrom, a od provedbe počelo je zajedničko probijanje ka većim dinamičkim kontrastima. Oslanjajući se na Mozarta i Haydna, Beethoven je u prvim simfonijama, kao i klavirskim koncertima sintetizirao stil zrelog klasicizma, promišljajući romantički tek u sporednim dijelovima ciklusa. Profinjen ton, precizna klasicistička fraza odmjerenih akcenata, osobine su klavirske interpretacije Vesne Podrug. Osobito interpretacijski dojmljiv bio je drugi stavak sa kadencirajućim trilerima u klaviru koji su zajedno s orkestrom dijalogizirali te formirali pjevne melodije stvarajući dojam produljenog legata koji je naznaka budućih Beethovenovih fraza u kasnijem opusu. Taj stilski detalj, istaknut i naglašen, ali ipak u granicama klasicističkih manira, svjedoči o solističinom studioznom pristupu partituri. Dirigent je odgovorio minucioznom izradom orkestralne podrške.

Vesna Podrug_Orkestar_HNK_OS1
Vesna Podrug_Mladen Tutavac_Orkestar_HNK_Osijek

U nastavku je izveden biser klasicističke literature – Prva simfonija u C duru Ludwiga van Beethovena. Vladanje zahtjevnim stilom Bečke klasike i orkestracijom u kojoj prevladavaju čiste boje izazov je kojemu je osječki orkestar spremno odgovorio. Signali početaka fraza bili su intonacijski čisti u svim orkestralnim grupama, a imitacijski umetak u drugom stavku osobito precizan, kao i solo nastupi u dionici drvenih puhača. Dramatika je bila naglašena u zadnjem stavku, opet stilski opravdana, bez patetike, čemu je pridonijela odmjerena i izbalansirana limena sekcija. Opći dojam izvedbe Beethovena zaslužio je visoku ocjenu, prije svega zahvaljujući dirigentu Mladenu Tutavcu i njegovom dobrom poznavanju stilskih manira Bečke klasike, ali i klaviristici Vesni Podrug. Upravo to mogla bi biti smjernica u planiranju programa daljnih nastupa.

Na kraju večeri izvedena je četverostavačna orkestralna suita Scenes pittoresques Julesa Masseneta u kojoj je orkestar mogao pokazati i dinamičku paletu, kao i dobro izvježban nastup dionice violončela u dijalogu s drvenim puhaćim instrumentima u stavku Air de Ballet. Dirigent je išao linijom kreiranja većih dinamičkih i karakternih kontrasta na malom prostoru, kako bi od orkestra dobio što više pojedinačnih dioničkih tematskih oblikovanja. Romantičke suite uvijek su dobrodošao ukras klasičnom programu, tako da je odabir ove kombinacije djela u programu pokazao dobitnim. Orkestar opere dozreo je za koncertne izazove i pokazao kako se može nositi s dobro i po mjeri odabranim programom.

© Sunčana Bašić, KLASIKA.hr, 16. studenoga, 2015.

 

  • 15.kolovoza 2015. u 21h
    Franjevačka crkva Makarska
    Koncert “San u snu za ljetnu noč”

Andrea Jelavić, flauta
Snježana Bosotina, flauta
Vesna Podrug, klavir

Program:

I.Clarke: Maya
I.Clarke: Orange Down
Y.Uebayashi: Au-Dela du Temps
P.I.Tchaikovsky: Lensky Aria from the opera “Eugen Onegin”
F. et Carl Doppler: Rigoletto Fantasy

  • 11.kolovoza 2015. u 21h
    Trogir, Galerija Dujšin

Wladimir Kossjanenko, viola
Vesna Podrug, klavir

Program:

J.S.Bach: Chaconne iz partite u d-molu za violu solo
R.Schumann: “Märchenbilder” za violu i klavir
J.N.Hummel: Fantasija za violu i klavir
G.Bizert: Karmen Fantazija za violu i klavir

  • 9. kolovoza u 21h,Galerija umjetnina Split
    Koncert “La Belle Epoque”

Ana Domančić, flauta
Vesna Podrug, klavir

Program:

Charles-Marie Widor: Suite for flute and piano
Albert Roussel: Joueurs de flute, op.27
Georges Hüe: Cantabile et Presto
Patapio Solva: Viracoes de flauta
Pierre Sancan: Sonatine

  • 7. kolovoza u 21h, Podrumi Dioklecijana
    Koncert “San ljetne večeri”

Vesna Podrug, klavir
Snježana Bosotina, flauta
Andrea Jelavić, flauta

Program:

I.Clarke: Maya
G.Faure: Cantique de Jean Racine
Sicilienne
I.Clarke: Orange Dawn
A.Honegger: Le petite suite
Y.Uebayashi: Au-Dela du Temps

May 29 -31, Almaty Kazakhstan
Forte Music Fest

Arman Mourzagaliev, violin – artistic director

Vesna Podrug, piano Croatia
Giulietta Vardanyan, piano Armenia
Wladimir Kossjanenko, viola Austria/Croatia
Dmitry Novgorodsky, piano USA
Maksim Lando, piano USA
Aram Talalyan, cello – conductor Armenia
Vadim Lando, clarinet USA
Pyppa Borisi, piano USA

ForteFestAlmaty2015Poster

– 18. svibnja u 17h30, HNK SplitKoncert komorne glazbe

Vesna Podrug, klavir
Sunčana Tušek, violončelo
Ante Jelinčić, klarinet

Program:

J.Brahms: Trio u a-molu op.114
L.van Beethoven: Gassenhauer Trio u B-Duru op.11

Review Slobodna Dalmacija 20.05.2015.

Ante Jelinčić, Sunčana Tušek i Vesna Podrug odlično završili koncertnu sezonu

– subota 28.veljače u 19h30

London, Velika Britanija the AMAC UK
concert ‘A Night at the Opera: Two flutes and Piano’
London, Great Britain
33 Frognal, London, NW3 6YD Courtesy of Tony and Gabrijela Suchy

Snježana Bosotina Budesa, Andrea Jelavić, flute
Vesna Podrug, piano

2014

– nedjelja 14. prosinca u 19h30
Beč, Austrija
Wiener Musikakademie

Vesna Podrug, klavir
Raphael Leone, flauta
Bianca Schuster, fagot
Rui Hashiba, viola

Program:

Gaetano Donizetti: Trio za klavir, flautu i fagot

Jene Takacs: Verwehte Blätter
Austrijska praizvedba
za klavir, flautu i violu

Francis Poulenc: Trio za klavir, flautu i fagot

– ponedjeljak 17.studenoga:
Split HNK, Koncert posvećen 25-toj obljetnici pada Berlinskog zida
Pod pokroviteljstvom Veleposlanstva Savezne Republike Njemačke
(u suorganizaciji s Udrugom KULTUS i Njemačkim konzulatom u Splitu)

Komorni orkestar “Splitski virtuozi”
Solistica: Vesna Podrug, klavir
Dirigent: Wladimir Kossjanenko

Program:

Dmitrij Šostakovič: Gudački kvartet br.8 u c-molu op.110
posvećeni žrtvama fašizma i Drugog svjetskog rata
U verziji za gudački orkestar

Ludwig van Beethoven: Klavirski koncert br.1. u C-Duru op.15
Obrada na temelju verzije za kavir i gudače Vinzensa Lachnera

Splitski Virtuozi - Pad Berlinskog zida
Splitski Virtuozi – Pad Berlinskog zida

 

– nedjelja 16.studenoga, 19h
Omiš, Humanitarni koncert povodom Dana borbe protiv siromaštva

Komorni orkestar “Splitski virtuozi”
Solistica: Vesna Podrug, klavir
Dirigent: Wladimir Kossjanenko

Program:

Dmitrij Šostakovič: Gudački kvartet br.8 u c-molu op.110
posvećen žrtvama fašizma i Drugog svjetskog rata
U verziji za gudački orkestar

Ludwig van Beethoven: Klavirski koncert br.1. u C-Duru op.15
Obrada na temelju verzije za kavir i gudače Vinzensa Lachnera

Splitski virtuozi - Omiš 16.11.2014.
Splitski virtuozi – Omiš 16.11.2014.

– utrorak 12. kolovoza, Trogir – Galerija Cate Dujšin:
Koncert

Wladimr Kossjanenko, viola
Vesna Podrug, klavir

Program:

Mihail Glinka: Nedovršena Sonata za violu iklavir
Manuel de Falla-Wl.Kossjanenko:
Suita iz siete canciones popolares espanoles
Rebecca Clarke: Sonata za violu i klavir (1919.)

– subota 9.kolovoza, Beč, Austrija
Koncert Međunarodne akademie Orpheus

Vesna Podrug, klavir
Kurt Franz Schmid, klarinet
Wolfgang Klos, viola

W.A.Mozart: Kegelstatt Trio u Es-Duru, KV 498

– četvrtak 7.kolovoza, Beč, Austrija
Koncert Međunarodne akademie Orpheus

Vesna Podrug, klavir
Mario Hossen, violina
Wolfgang Panhofer, cello

Program:

Arnold Schönberg-Rainer Bischof: Die Kristallnacht Fuge

– petak 1.kolovoza, Chateau Carbonnieux, Francuska
Serguey Ostrovsky, Igor Volochine, Claire Merlet,
Wladimir Kossjanenko, Aurélienne Brauner,
Vesna Podrug

Vesna Podrug, klavir
Igor Volochine, violina
Wladimir Kossjanenko, viola
Aurélienne Brauner, cello

Program:

Johannes Brahms: Klavirski kvaret u g-molu op.25

– 2. svibnja, Sofija, New Bulgarian University, UniArt Gallery;
Recital Vesne Podrug, klavir

Program:

L.van Beethoven: Sonata u B-Duru op.22
F.Chopin: Sonata u h-molu op.58

10. travnja u 20h, Romantika proljeća, Koncert
Evgenie Epshtein, violina i Vesne Podrug, klavir
u Foyer-u HNK u Splitu

– 17.03., Recital Vesne Podrug, klavir u Foyer-u HNK u Splitu

LUDWIG VAN BEETHOVEN
Sonata br. 11. u B-duru, op 22
OLJA JELASKA
Na putu za Sion

FRANZ SCHUBERT / FRANZ LISZT
Gretchen am Spinnrade
Auf dem Wasser zu singen

* * * * *

FREDERIC CHOPIN
Sonata br. 3. u h-molu, op 58

Review

Slobodna Dalmacija
SRIJEDA 19.3.2014. KULTURA

GLAZBA SOLISTIČKI RECITAL VESNE PODRUG U FOYERU HNK SPLIT

Sve na svom mjestu

 PIŠE MARIJO KRNIĆ

Vesna Podrug i ovim koncertom dokazala je da je s pravom svrstamo u red ponajboljih hrvatskih pijanista. Dobro odabranim i logično posloženim programom publiku je neprestano držala aktivnom.
Vesna Podrug 4
Vesna Podrug pijanistica koja ne kalkulira, koja se u potpunosti predaje glazbi

 

Točno mjesec dana nakon pijanističkog recitala Kemala Gekića, vrsnog pijanista i profesora na Međunarodnom sveučilištu na Floridi, u Hrvatskom narodnom kazalištu u Splitu koncert je održala pijanistica Vesna Podrug, docentica na Umjetničkoj akademiji Sveučilišta u Splitu. Koncert u organizaciji Glazbeno-umjetničke udruge „Artemis“ iz Kaštel Gomilici održan je u komornoj atmosferi kazališnog foyera. Umjetnica koja je koncertima obišla cijelu Europu, surađivala s brojnim uglednim svjetskim solistima i orkestrima, snimala za televizijske i diskografske kuće, predstavila se u ponedjeljak repertoarom koji su činili Beethoven, Liszt, Chopin te premjerom skladbe splitske skladatelice Olje Jelaska.

Bez kalkulacija

Vesna Podrug i ovim je koncertom dokazala da je s pravom svrstavamo u red ponajboljih hrvatskih pijanista. Dobro odabranim i logično posloženim programom publiku je neprestano držala aktivnim dijelom svoga glazbenoga svjeta. Pijanistica je to koja ne kalkulira, koja se u potpunosti predaje glazbi. Ipak, njezina je glazba rezultat dubinske analize i promišljanja glazbenog djela, o čemu svedoči filigranski izrađena svaka skladba na programu. Njezino tehničko vladanje instrumentom kroz cijeli je program bilo na zavidnoj razini.
U angažiranoj, ali kultiviranoj izvedbi Beethovenove Sonate u B-duru, br.11., op. 22, na koju je sam skladatelj bio jako ponosan, pijanistica je učinila transparentnom Beethovenovu izuzetnu vještinu igranja s jednostavnim motivom te prikazala svu eleganciju, profinjenost, razigranost, ali i tugu i snagu koju ovo djelo nosi u sebi.

vesna_podrug1-180314 - Copy

Suradnja pijanistice Podrug i skladateljice Olje Jelaska trebala bi biti primjer svim splitskim kreativcima

Zvuci zvona s obližnje crkve bili su sjajan uvod u premijerno izvedeno djelo „Na putu za Sion“ Olje Jelaska iz 2010. godine. Skladba koja odiše vjerom, optimizmom, nadom, na dojmljiv način prikazuje čovjekov životni put od Sionu i k njemu. Glazbeno raznolik materijal koji predstavlja životne radosti i nedače zaokružen je jednostavnim motivom zvona koje označava izvor i ušće našeg životnog toka.  Skladateljica nas kratkim programom uz skladbu poziva da ustrajemo na istini na našem životno putu. Vesna Podrug nadahnuto je ozvučila svaku skladateljičinu glazbenu ideju, posebice inzistirajući na kontrastima. Suradnja ovih dviju vrsnih glazbenica, sveučilišnih profesorica, trebala bi služiti za primjer svim glazbeno-kreativnim snagama našega grada.
U sjajno poznavanje vokala i vokalne lirike Vesna Podrug nas je uvjerila interpretacijom Lisztovih transkripcija Schubertovih solo popijevki „Gretchen am Spinnrade“ i „Auf dem Wasser zu singen“. Interpretirala ih je maksimalno uvažavajući izvornik, nastojeći bojom i dinamičkim sjenčenjem dočarati ljudski pjev. Nakon kraće pauze svjedočili smo odličnoj izvedbi Chopinove posljednje sonate za klavir br.3 u h molu, op. 58. Vesna Podrug bez napora se nosila s brojnim izazovima koje ova sonata stavlja pred pijanista. S lakoćom je klizila klavijaturom u Scherzu, mirno i dostojanstveno pjevala u Largu, gospodarila uzmahnitalim Finalom.
Na inzistiranje ushićene publike umjetnica je koncert zaključila dodatkom, Lisztovom transkripcijom Schumannove solo popijevke Widmung.

KritikSlobodna
KritikSlobodna
KritikaSlobodna2
KritikaSlobodna2

– 13.03., Recital Vesne Podrug, klavir u Centru za kulturu Omiš

LUDWIG VAN BEETHOVEN
Sonata br. 11. u B-duru, op 22
OLJA JELASKA
Na putu za Sion

FRANZ SCHUBERT / FRANZ LISZT
Gretchen am Spinnrade
Auf dem Wasser zu singen

* * * * *

FREDERIC CHOPIN
Sonata br. 3. u h-molu, op 58

– 12.03., Recital Vesne Podrug, klavir u Majčinom selu Međugorje

LUDWIG VAN BEETHOVEN
Sonata br. 11. u B-duru, op 22
OLJA JELASKA
Na putu za Sion

FRANZ SCHUBERT / FRANZ LISZT
Gretchen am Spinnrade
Auf dem Wasser zu singen

* * * * *

FREDERIC CHOPIN
Sonata br. 3. u h-molu, op 58

– 3.03., Večer romantike, Koncert u HNK-u Split, Mijo Mišetić, kontrabas; Ante Jelinčić, klarinet; Vesna Podrug, klavir